Sindicatul Transportatorilor APT din cadrul Regiei Autonome de Transport Bucureşti avertizează că dacă CGMB va aproba, vineri, proiectul prin care aproximativ un sfert din bugetul regiei va fi folosit pentru plata unor datorii la ANAF, 4.300 de salariaţi ar putea rămâne fără locuri de muncă.
Sindicaliştii susţin că în cadrul Regiei Autonome de Transport Bucureşti au început să circule diverse informaţii potrivit cărora 4.300 de angajaţi vor pleca acasă, precizând că aceste informaţii au fost alimentate şi de directorul interimar al RATB, Radu Paul Orzaţă, care a declarat că este exclus ca regia să funcţioneze cu 380 de milioane de lei şi că “închidem prăvălia”.
“Faţă de această situaţie, am solicitat întâlniri de urgenţă atât cu directorul interimar al RATB, dar şi cu primarul general, Răzvan Sava”, arată Sindicatul Transportatorilor APT într-un comunicatul transmis News.ro.
Sindicaliştii spun că iau în calcul două forme de protest, la Primăria Capitalei, vineri de la ora 14.00, când începe şi şedinţa CGMB, dacă situaţia actuală a apărut din vina municipalităţii, sau la sediul RATB, în 1 aprilie, dacă vina aparţine managementului ”neperformant şi ilegal al RATB”.
"Afirmăm aceasta deorece Consiliu de Administraţie al RATB nu s-a numit cu respectarea legii din cauză că nu au fost respectate prevederile art.5 din OUG 109/2011, referitoare la modalitatea selecţiei (evaluării) persoanelor propuse a face parte din Consiliile de Adminstraţie. Potrivit Ordonanţei de Urgenţă nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, selecţia membrilor Consiliilor de Administraţie se face pe baza unui concurs”, arată Sindicatul Transportatorilor APT.
Sindicaliştii spun că scopul adunării publice îl constituie “abuzurile, corupţia şi mafia care sufocă RATB-ul”, precum şi “bătaia de joc afişată şi întreţinută prin declaraţiile iresponsabile ale directorului general interimar al RATB”, pe care îl acuză că intenţionează să micşoreze parcul auto circulant de la 1 aprilie 2016 cu până la 34 la sută, ceea ce va duce la creşterea timpului de aşteptare a mijloacelor de transport în staţie la peste 20 de minute pentru călători.
“Menţionăm că acestea sunt doar o mică parte din problemele din cadrul Regiei Autonome de Transport Bucureşti, instituţie publică aflată în subordinea Consiliului General al MunicipiuluiBucureşti. Aducem la cunoştinţă şi faptul că declalaraţiile iresponsabile au creeat o stare de nelinişte şi agitaţie în rândul salariaţilor care poate escalada în orice moment”, se mai arată în comunicatul sindicaliştilor.