STB afirmă că noile autobuze achiziționate de Primăria Capitalei sunt fiabile, iar problemele care au apărut sunt minore și au fost remediate operativ, conform Agerpres. Societatea subliniază că situațiile sunt inerente la achiziția unor autovehicule noi. Cazuri similare au fost înregistrate și la autobuzele cumpărate în 2006.
„Societatea de Transport Bucureşti denunţă ferm campania de dezinformare despre autobuzele Otokar scoase în traseu şi face următoarele precizări: autobuzele nou achiziţionate sunt fiabile, iar problemele care au apărut sunt minore şi au fost remediate operativ. Astfel de situaţii sunt inerente la achiziţia unor autovehicule noi, cazuri similare fiind înregistrate şi la autobuzele achiziţionate în anul 2006; achiziţia de autobuze din acest an a fost făcută în urma unei licitaţii publice internaţionale, la care au putut participa toţi furnizorii interesaţi, câştigătorul fiind desemnat conform legii; în primele două zile, nu au fost înregistrate retrageri la autobaze, cauzate de defecţiuni. Mai mult, în aceeaşi perioadă, STB nu a primit din partea călătorilor vreo reclamaţie sau plângere, ci, dimpotrivă, au fost trimise mesaje de mulţumire pentru condiţiile oferite de aceste vehicule” se arată în comunicatul STB.
Conducerea și specialiști din STB au avut o întâlnire cu reprezentanții Otokar. În urma întâlnirii, s-a constatat că problemele sunt minore. Otokar va asigura echipe de tehnicieni și specialiști în fiecare autobază a STB, pentru a preîntâmpina alte probleme.
În plus, conducerea executivă a STB a dispus chiar luni efectuarea unor verificări exigente în traseu cu privire la funcţionarea autobuzelor noi şi va avea în continuare întâlniri cu membri din conducerea Otokar pentru Europa Centrală şi de Est.
„Referitor la declaraţiile unor lideri de sindicat care susţin că ar exista probleme grave la o treime dintre vehiculele aflate în traseu, STB precizează că aceştia sunt salariaţi care au probleme disciplinare şi încearcă să denigreze compania municipală de transport a Capitalei. STB menţionează că aceşti angajaţi reprezintă o minoritate în rândul celor peste 10.000 de salariaţi şi nu prezintă punctele de vedere ale acestora, nici măcar ale şoferilor care conduc noile vehicule”, se mai spune în comunicat.
„STB va monitoriza permanent fluxurile de călători şi, pe măsură ce vor sosi noile vehicule, autobuzele companiei vor fi redistribuite pe linii în funcţie de cererea de transport, ţinându-se cont de gradul de poluare şi de capacitatea acestora”, afirmă STB.