Într-un anunț de rechemare în service, autoritățile americane de reglementare a siguranței au declarat că o piesă defectă a făcut ca mașinile să nu poată detecta și avertiza șoferii atunci când capota frontală este descuiată, riscând ca aceasta să se deschidă complet atunci când mașina se pune în mișcare, potrivit BBC.
Tesla a început să investigheze problema în martie, după ce în China, unde a fost fabricată piesa, au apărut plângeri cu privire la „evenimente de deschidere neintenționată a capotei”, scrie BBC.
Rechemarea afectează un număr semnificativ de vehicule fabricate de companie în ultimii ani, inclusiv anumite mașini Model 3, Model S și Model X fabricate începând cu 2020.
Ancheta Tesla a constatat că problemele au fost mai frecvente în China decât în Europa sau America de Nord, „din motive necunoscute”, potrivit documentelor National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) publicate despre rechemare.
În SUA, compania a declarat că are cunoștință de doar trei rapoarte potențial legate de problemă și că nu are cunoștință de niciun accident sau rănire.
Luna aceasta, „din exces de prudență, în timp ce toate studiile de inginerie continuă, Tesla a luat decizia de a rechema voluntar vehiculele afectate”, conform documentelor NHTSA.
Tesla începuse să trimită actualizarea software către clienți în luna iunie. Conform notificării, doar 1% dintre vehiculele implicate în rechemare sunt susceptibile de a avea defectul respectiv.
Aceasta este cea mai recentă notificare de rechemare în care este implicată compania de automobile electrice a lui Elon Musk, care și-a sporit producția în mod spectaculos în ultimii ani.
Cea mai mare a implicat actualizări de siguranță pentru sistemul său auto-pilot pentru mai mult de două milioane de mașini la sfârșitul anului trecut.
(sursa: Mediafax)