Măsura va intra în vigoare la ora locală 17.00.
„Prioritatea noastră este să rămânem în conformitate cu legile și reglementările locale. Ca atare, nu vom mai facilita tranzacțiile de comerț electronic în TikTok Shop Indonesia", a anunțat TikTok marți.
Indonezia a fost prima țară care a introdus serviciul de comerț electronic al aplicației în 2021 și, ulterior, a devenit una dintre cele mai mari piețe pentru TikTok Shop.
Guvernul Indoneziei spune că reglementările vor proteja comercianții locali, fizici și online. Anterior, autoritățile au explicat că vânzătorii de pe platformele de socializare amenință piețele tradiționale deoarece reglementările comerciale actuale nu acoperă în mod specific tranzacțiile de pe platformele social-media.
„Social media și comerțul social nu pot fi combinate", a declarat Jerry Sambuaga, ministrul adjunct al comerțului, în fața parlamentului indonezian.
Indonezia, cu o populație de peste 270 de milioane de locuitori, a înregistrat anul trecut tranzacții de comerț electronic în valoare de aproape 52 de miliarde de dolari, potrivit datelor furnizate de compania de consultanță Momentum Works.
Dintre acestea, 5% au avut loc pe TikTok, în principal prin live-streaming, susține sursa menționată.
Comerțul electronic din Indonezia ar putea să crească până la 95 de miliarde de dolari până în 2025, potrivit unui raport privind industria din 2022 realizat de Alphabet's Google, Temasek Holdings și Bain & Company.
(sursa: Mediafax)