Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Top 3 servicii SEO de ordin tehnic. Site-ul tău se încarcă suficient de rapid?

Top 3 servicii SEO de ordin tehnic. Site-ul tău se încarcă suficient de rapid?

Serviciile SEO, care desemnează optimizarea magazinelor online și a paginilor web de prezentare pentru motoarele de căutare, cum ar fi Google (cel mai mare și utilizat astfel de motor în România și în lumea întreagă), însumează o serie întreagă de activități strategice ca tehnică de marketing și promovare online pe cale organică.

În special, aceste activități (cele mai populare) constau în:

- auditul site-ului;

- research-ul de cuvinte cheie pe baza căruia se construiește arhitectura de link-uri a site-ului în cauză;

- crearea de conținut optimizat, unic și relevant pentru paginile site-ului, targetând expresiile de căutare și cuvintele cheie specifice ofertei comerciale (texte de prezentare, meta titluri și meta descrieri – optimizare on-page);

- crearea de mesaje promoționale și campanii de comunicare ce urmează a fi diseminate în spațiul virtual, prin asociere cu alte site-uri puternice (comunicate de presă, advertoriale – optimizare off-page, respectiv, crearea rețelei de backlink-uri cu autoritate);

- analiza periodică a competiției și monitorizarea rezultatelor atinse în urma implementării pachetului de servicii SEO etc.

 

Rezultatele, în SEO, se traduc prin ocuparea unor poziții fruntașe ale site-ului în Google (paginile cu rezultate returnate de motorul de căutare – SERPs), astfel încât să crească vizibilitatea (brand awareness-ul) site-ului, iar acesta să atragă cât mai mulți vizitatori (potențiali clienți) care să devină cumpărători ai ofertei afișate. În felul acesta, scopul final este acela de a crește rata de conversie a comerțului electronic (n.r. creșterea încasărilor/veniturilor).

 

Totuși, serviciile SEO înseamnă mai mult decât atât, iar în spatele activităților de bază, menționate anterior, există o „bucătărie internă” ce vizează și o serie de aspecte tehnice care concură la buna funcționare a site-ului și, implicit, a business-ului online. Dintre aceste servicii SEO de ordin tehnic, amintim: viteza mare de încărcare a site-ului și indexarea ușoară a paginilor, prezența securizării SSL, lipsa URL-urilor diferite care pot duce către același conținut (conținut duplicat), existența unui sitemap XML corect setat, rezolvarea erorilor de tip 404 (cât mai puține link-uri defecte) ș.a.m.d.

 

Toate acestea sunt extrem de importante, în felul lor, și au rolul lor bine delimitat în procesul de implementare a unei strategii de servicii SEO cu succes. Putem aprecia, însă, că 3 dintre ele necesită o atenție sporită, fiind de-a dreptul cruciale pentru Search Engine Optimization (SEO).

 

  • Viteza mare de încărcare

În general, un site care nu se încarcă suficient de rapid stârnește dezinteresul utilizatorilor, care își pierd răbdarea și părăsesc pagina, generând astfel un bounce rate foarte mare, ce afectează traficul site-ului și pozițiile de cuvinte cheie în SERPs. În medie, un site bine optimizat din punct de vedere tehnic ar trebui să se încarce în aproximativ 3 secunde.

 

  • Indexarea ușoară

Arhitectura de linkuri interne ajută roboții Google să determine cât mai precis care sunt cele mai importante pagini din site, pentru o mai ușoară indexare a acestora și a conținutului aferent.

 

  • Securizarea SSL

Adresa unui website care are implementat un astfel de certificat începe cu "https://" în loc "http://", iar acest detaliu indică utilizatorilor siguranța datelor personale. Securizarea SSL este un "must" mai ales în cazul magazinelor online.

 

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri