Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Uniqa Asigurări și Uniqa Asigurări de viață, profit de 1,9 mil. euro în primul trimestru

Uniqa Asigurări și Uniqa Asigurări de viață, profit de 1,9 mil. euro în primul trimestru

Profitul net cumulat al companiilor Uniqa Asigurări și Uniqa Asigurări de viață, la finalul primelor trei luni din 2021, se situează la nivelul de 1,9 milioane euro, conform IFRS.

În primul trimestru din 2021, rezultatele pe segmentul asigurărilor non-auto indică un avans de 8%, comparativ cu perioada similară a anului anterior, susținut de asigurările de locuință, incendiu și accidente ca principali contributori.

Evoluția segmentului de asigurări auto a păstrat ca repere principale obiectivele de îmbunătățire a calității portofoliului CASCO și restrângere a ponderii asigurărilor obligatorii de răspundere civilă la nivelul portofoliului companiei.

“Avem un start bun în 2021, cu rezultate relevante în direcțiile strategiei de creștere durabilă a activității Uniqa. Evoluția companiei în primele trei luni ne arată că facem pași importanți către redresare în zonele impactate de contextul anului trecut și ne bazăm pe soliditatea financiară a companiei, care ne permite să respectăm promisiunile față de clienții și partenerii noștri, de echipa noastră și, nu în ultimul rând, față de comunitate. Performanța Uniqa este susținută, mai departe, de valoarea pe care suntem hotărâți să o aducem în viața clienților. Ne bazăm pe un model de organizare a activității cu ajutorul căruia adresăm nevoile clienițlor, deopotrivă oameni și companii, într-un mod relevant, pentru o experiență de cea mai bună calitate și o călătorie de durată alături de Uniqa”, a declarat Paul Cazacu, CEO Uniqa Asigurări.

Îmbunătățirea rezultatelor pentru activitatea de asigurări de viață vizează, în special, segmentul bancassurance, cu o creștere de 45% a vânzărilor în primele trei luni din 2021, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. Vânzarea produselor tradiționale a continuat, de asemenea, să susțină redresarea pe această linie de activitate, cu un avans de 16% în primul trimestru al anului curent, comparativ cu intervalul similar din 2020.

“Primele luni ale anului au marcat deja o creștere importantă pentru Uniqa pe segmentele asigurărilor de viață și bancassurance, cel mai puternic impactate de efectele pandemiei. Credem că trendul se va menține pe toate segmentele de asigurări de viață, în condițiile în care aceste soluții de protecție dețin încă o pondere redusă la nivelul pieței, însă beneficiază de un grad tot mai mare de conștientizare cu privire la necesitate în rândul clienților, încurajat de provocările cu care ne-am confruntat cu toții în perioada crizei sanitare. Este un parcurs de durată, însă, prin grijă și o bună înțelegere a nevoilor clienților, vom continua să fim alături de ei cu soluții relevante, simple și accesibile, care îi ajută să își construiască planurile pentru o viață mai bună”, a precizat Radu Brăgărea, Vicepreședinte Directorat Uniqa Asigurări de viață.

Cele două companii Uniqa au încheiat primul trimestru din 2021 cu un volum total al primelor brute subscrise situat la nivelul de 25,2 milioane euro, conform IFRS, în creștere cu 5,7% față de rezultatul înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut.
Uniqa Asigurări și Uniqa Asigurări de viață au continuat să investească în calitatea experienței și în valoarea oferită clienților, încheind primul trimestru din 2021 cu un nivel optimizat al costurilor administrative, situat cu 7,8 puncte procentuale sub cel înregistrat în aceeași perioadă din 2020.

Valoarea totală a daunelor plătite de Uniqa în primele trei luni din 2021 s-a ridicat la nivelul de 15,7 milioane euro, cu 19% peste cel înregistrat în perioada similară a anului anterior.

Top 3 al celor mai importante daune plătite în primul trimestru din 2021 a totalizat despăgubiri în valoare de 4,2 milioane euro, acoperind riscurile de incendiu, avarii accidentale / pierdere de profit și fenomene meteo – furtună / inundație, pentru activități din industriile de bricolaj, energetică și construcții / montaj.

Potrivit datelor recent publicate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, Uniqa continuă să se numere printre companiile de asigurări din România cu cele mai puține nemulțumiri adresate de către clienți. Astfel, la finalul primului trimestru din 2021, Uniqa Asigurări și Uniqa Asigurări de viață au înregistrat un număr total de 41 de reclamații - dintre care 28 unice și 13 conexe, în scădere comparativ cu situația din aceeași perioadă a anului anterior.

(sursa: Mediafax)

Subiecte în articol: companii asigurari
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri