Valoarea medie a unei mese de prânz achitată cu tichete de masă Ticket Restaurant a fost în acest an de 22,13 lei, în contextul în care valoarea medie a tichetelor de masă acordate de angajatorii din România a crescut progresiv cu peste 40% în ultimii doi ani, iar competiţia pentru angajaţi a devenit tot mai strânsă, conform datelor publicate miercuri de Edenred, companie emitentă de carduri şi tichete preplătite pentru companii şi angajaţi. Valoarea maximă a tichetelor de masă, conform cadrului fiscal, este de 15,18 lei pentru fiecare zi lucrătoare, fiind deci cu 30% sub costul mediu al unei mese de prânz. "O mare parte din companii s-au distanţat deja, mărind valoarea tichetelor de masă oferite angajaţilor până la valoarea maximă permisă prin cadrul fiscal, respectiv 15.18 lei/ zi. Astfel, aceste companii susţin alimentaţia sănătoasă şi pauza de prânz a angajaţilor, generând un dublu impact în motivarea şi retenţia acestora. Un stil de viaţă mai sănătos al angajaţilor şi o mai bună coeziune a echipelor se reflectă direct în creşterea performanţei, scăderea absenteismului şi reducerea rulajului de personal", a spus directorul general al Edenred România & Moldova, Dana Sîntejudean. O analiză făcută asupra portofoliului Edenred de clienţi cu peste 250 de angajaţi evidenţiaza faptul că în cadrul companiilor care acordă tichete de masă cu valoarea nominală maximă, rulajul angajaţilor este de 12 ori mai scăzut decât în cele care acordă o valoare minimă sau scăzută.
"Competiţia pentru angajaţi este intensă, astfel că majoritatea companiilor au crescut atât salariile, cât şi beneficiile extrasalariale oferite angajaţilor, pentru a-şi maximiza atractivitatea ca angajatori. Tendinţa principală pe care o observăm pentru ultimul trimestru al anului 2018 este o creştere şi mai pronunţată a valorii tichetelor de masă oferite angajaţilor, concomitent cu adopţia masivă a tichetelor de masă în format modern, pe card", a declarat Dana Sîntejudean. Peste 90% dintre angajaţii români consideră tichetele de masă ca fiind un beneficiu foarte valoros, conform unor studii realizate de GfK în 2017 pentru APET (Asociaţia Profesională a Emitenţilor de Tichete), în timp ce 70% dintre angajaţi le consideră o parte esenţială în pachetele lor extra-salariale.Sursa:http://www.telegrafonline.ro