După o pauză de cinci ani, şantierul pentru construţia Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav s-ar putea redeschide în aprilie, iar lucrările ar fi gata în 2020.Primul pas: o pistă de decolare-aterizare şi un gard care împrejmuieşte terenul viitorului aeroport de la Braşov
Consiliul Judeţean Braşov este în curs de atribuire a licitaţiei pentru reluarea lucrărilor la Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav.
O primă etapă de lucrări va presupune cinci obiective noi.
Primul este calea de rulare Alfa, care va face legătura între pistă şi parcarea avioanelor, cu o lungime de 200 de metri şi o lăţime de 23 de metri, plus acostamente.
Aceasta va fi construită din dale de ciment cu o grosime de 41 de centimetri, ca de altfel şi parcarea, care va avea o dimensiune de 135 de metri pe 145 de metri. Aici vor putea staţiona trei aeronave categoria C, cu anvergura aripilor de 36 de metri.
Totodată, un al treilea element din acest proiectul Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav este sistemul de canalizare complex, care va asigura atât preluarea apelor de pe pistă, cât şi de pe calea de rulare şi parcare.
De asemenea, a fost proiectat şi sistemul de iluminare al platformei prin intermediul a trei piloni cu o înălţime de 27 de metri, precum şi infrastructura pentru balizaj, respectiv tot ce înseamnă conducte şi camere de trageri.
Potrivit , anul viitor, CJ Braşov îşi propune să demareze lucrările pentru celelalte obiective din a doua etapă, ulterioară reluării şantierului.
Este vorba despre terminalul de pasageri al Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav, turnul de control, clădirea energetică şi alte construcţii aferente aeroportului, valoarea totală a proiectului fiind de 57 de milioane de eurohttp://www.observator.tv