Jurnalul.ro Ştiri Observator Cum votează românii din străinătate la alegerile parlamentare și prezidențiale 2024

Cum votează românii din străinătate la alegerile parlamentare și prezidențiale 2024

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a publicat ghidul alegătorului prin corespondență pentru alegerile prezidențiale și parlamentare din acest an.

MAE anunță publicarea ghidului alegătorului prin corespondență pentru alegerile prezidențiale și parlamentare din noiembrie-decembrie 2024. Este vorba despre „Ghidul alegătorului prin corespondență - alegerile pentru Președintele României din anul 2024” și despre „Ghidul alegătorului prin corespondență - alegerile pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2024”.

Alegătorii români care doresc să voteze prin corespondență la alegerile prezidențiale și/sau la alegerile parlamentare din acest an pot găsi toate informațiile necesare pe pagina de internet www.mae.ro, la secțiunile Alegeri pentru Președintele României și Alegeri pentru Senat și Camera Deputaților.

Care este termenul limită pentru înscriere la vot pentru alegerile parlamentare și prezidențiale 2024

Termenul-limită până la care cetățenii români cu domiciliul sau reședința în străinătate se pot înregistra ca alegător prin corespondenţă este 10 octombrie 2024 – pentru alegerile pentru Preşedintele României și 17 octombrie 2024 pentru alegerile pentru Parlamentul României.

Potrivit MAE, exercitarea dreptului de vot prin corespondență este o alternativă la votul în cadrul secției de votare și se realizează prin intermediul serviciilor poștale. Alegătorul își poate exercita dreptul de vot prin corespondență o singură dată, la fiecare scrutin, sub sancțiunea legii penale.

Poate vota prin corespondență cetățeanul român cu drept de vot care are domiciliul sau reședința legal stabilită în străinătate și care s-a înscris în Registrul electoral (www.votstrainatate.ro) cu opțiunea pentru votul prin corespondență. Înregistrarea se realizează prin înscrierea într-un formular online, aflat pe site-ul www.votstrainatate.ro, gestionat de Autoritatea Electorală Permanentă, a următoarelor date: nume, prenume, cod numeric personal, adresa de domiciliu sau reşedinţă şi adresa de e-mail, precum şi opțiunea de transmitere în ţară sau la reprezentanţa diplomatică a votului exprimat prin corespondenţă, la care s-au anexat copia scanată sau fotografia actului de identitate şi a documentului care dovedeşte dreptul de şedere, eliberat de autorităţile străine. Actele de identitate emise de autoritățile române trebuie să fie valabile la data exercitării dreptului de vot, a precizat MAE.

(sursa: Mediafax)

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri