„La unele autoturisme există posibilitatea să nu fi fost blocat corect conectorul cablajului central pe blocul electric central. O posibilă desprindere a conectorului şi, astfel, o întrerupere a alimentării cu curent a blocului electric central duce la întreruperea funcţionării motorului, precum şi a câtorva componente electronice, cum ar fi, de exemplu, instrumentele de bord. În plus, se întrerupe funcţionarea servodirecţiei şi a servofrânei, în condiţiile în care se menţin forţele de manevrare a volanului şi de frânare prevăzute prin lege. Nu este exclus faptul ca această defecţiune să apară şi în timpul deplasării.
Autovehiculul poate fi însă manevrat în continuare, până la oprirea sa. Poate exista pericol de accident”, susţine Volkswagen, dacă ar fi să punem bază pe comunicarea dezastruoasă a germanilor.
Ultimele informaţii arată că fostul şef al VW, Martin Winterkorn, a ştiut cel puţin cu un an înainte de Dieselgate de problema motoarelor pe care a fost implementat softul mincinos.
Winterkorn a primit e-mail-uri în care era informat de probleme, dar nu a făcut nimic să remedieze situaţia. Harababura de la VW s-a văzut şi la Salonul de la Geneva, tot din cauza unei comunicări fără pic de interes faţă de consumatori.
Limuzina Phideon care era anunţată că ar urma să fie lansată pe perioada târgului nici măcar nu a fost prezentă la stand, confuzia fiind atât de mare încât multe siteuri şi bloguri au prezentat altă maşină ca fiind premiera Phideon.
Explicaţia oficialilor VW a fost, ca de obicei, o mare dezamăgire: maşina este destinată pieţei din China, din această cauză n-a mai fost prezentată la salonul european. De altfel, dezastrul de la VW are efecte asupra întregii industrii. Mai mulţi producători şi-au amânat unele modele programate pentru lansare de teama testelor privind emisia de noxe pe care n-ar mai putea să le treacă la fel de facil ca până acum.