Bentley a dezvăluit, la Festivalul Vitezei de la Goodwood, noul model Continental GT3, o maşină de curse construită special să exploreze potenţialul emblematicului Grand Tourer.
“Modelul Continental GT3 valorifică performanţele incredibile de care dispune fiecare Continental GT,” a comentat Rolf Frech, Member of the Board for Engineering în cadrul companiei Bentley Motors. “Am înlăturat peste 1000 Kg din greutatea modelului, am reconfigurat motorul V8, de 4 litri, în conformitate cu specificaţiile maşinilor de curse, pentru a produce 600 de cai putere, şi am dezvoltat un pachet aerodinamic cuprinzător pentru a ne asigura performanțele în competiție. Suntem nerăbdători să vedem modelul pe circuitul de curse pentru a-i demonstra potenţialul,” a declarat Rolf Frech.
Modelul Continental GT3 e animat de o versiune cu carter uscat, adaptată pentru curse, a motorului Bentley bi-turbo V8 de 4 litri. Aceasta e foarte puternică şi eficientă, cu numeroase componente preluate de la motorul pentru versiunile de serie. Dezvoltând până la 600 de cai putere în varianta fără limitări de viteză, configurată pentru curse cu ajutorul sistemului de gestionare a motorului sport, această versiune a motorului V8 îi asigură modelului GT3 putere la nivel competitiv, într-un pachet foarte uşor, ideal pentru curse.
Exteriorul maşinii prezintă un pachet aerodinamic cuprinzător, pentru a maximiza forţa de portanță cu glisare optimizată. Aripa din spate este acoperită în fibră de carbon pentru a asigura forţa de portanță şi stabilitatea maşinii, în timp ce separatorul din fibră de carbon echilibrează forţele aerodinamice în partea din faţă a maşinii. De asemenea, au fost revizuite şi capota, barele de protecţie din faţă şi din spate şi pragurile, pentru a optimiza coeficientul aerodinamic al maşinii şi pentru a ajuta la răcirea motorului.
Odată cu îndepărtarea ornamentelor de interior din piele şi din lemn, a sistemelor electronice şi a materialelor de rafinament, modelul Continental GT3 a ajuns la o greutate sub ținta stabilită de 1300 de kg. În ciuda specificaţiilor pentru circuitul de curse, modelul GT3 rămâne un Bentley autentic, fabricat manual, cu volanul, mânerele uşilor şi scaunele realizate de artizanii de la fabrica din Crewe.