Acesta caută soluţii pentru a revitaliza sectorul auto verde, aflat în declin după reducerea drastică a subvenţiilor. Programul a fost implementat în Italia şi Franţa.
UE vrea să acorde noi stimulente pentru ca cei cu venituri mici şi medii să-şi poată cumpăra un autovehicul nepoluant.
"Este nevoie de un parteneriat în ceea ce priveşte leasingul social. Trebuie să susținem această filieră care va crea cerere pentru vehicule, avem nevoie să scăpăm de emisiile de carbon pentru că avem exact aceeași problemă pe care o au şi celelalte industrii europene: prețul electricității, preţul mâinii de lucru, capacitatea de instalare şi procedurile administrative", a declarat , Stéphane Séjourné, vicepreşedinte executiv Comisia Europeană, pentru Observator.
Planul pentru susţinerea industriei auto va fi prezentat în următoarele săptămâni. Leasingul social a fost implementat în Franţa. Cererea a fost atât de mare, încât guvernul a suplimentat bugetul.
Leasing cu decontare de până la 13.000 de euro din valoarea mașinii electrice
Francezii pot beneficia de leasing social cu rate lunare între 43 și 150 euro, în funcție de modelul mașinii, pentru o perioadă de 3 ani. La final, clienții pot reînnoi contractul sau cumpăra autoturismul.
Programul ar putea fi extins la nivel european. "100 de euro pe lună nu e mult, trebuie gândită pe bune", ne-a spus un cetățean.
Sectorul auto a înregistrat pierderi și concedieri masive în 2024. UE nu face față Chinei.
"Orice subvenție pe termen scurt e un ajutor. Dacă ceea ce se va face va găsi o soluție împotriva invaziei de mașini chinezești electrice ieftine, atunci va funcționa", a explicat Dan Schwartz, analist fiscal.
Scăderi de 37% la mașini electrice în 2024, în Români
Valoarea ecobonusurilor oferite de stat prin Rabla Plus s-a înjumătăţit.
"Pe de o parte Rabla Plus încurajează pentru că e o susținere importantă pe care clienții o primesc, pe de altă parte dacă programul nu se desfășoară uniform pe decursul anului și clienții nu prind acel program sau au probleme birocratice, întârzieri, observăm și că piața se schimbă. În același timp în momentul în care valoarea programului scade brusc, neanunțat, atunci percepția în piață e că e echivalentul unei scumpiri bruște. În Germania a fost o întrerupere bruisca a programului care a afectat mult piață", a spus Alex Şeremet, reprezentant importator auto.
Erau înmatriculate la noi în ţară peste 45.000 de automobile verzi în 2024, notează observatornews.ro.