x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Mazda CX-3, preț mare pentru un SUV mic

0
Autor: Cătălin F. Vărzaru 26 Aug 2015 - 10:37
 Mazda CX-3, preț mare pentru un SUV mic unknown


Mazda CX-3 este un SUV pe care producătorul nipon l-a aruncat în luptă în cel mai la modă segment al pieței, al crossoverelor compacte. Un design premiat la prestigiosul concurs de design auto reddot, acompaniat de un motor cu o tehnologie la care a râvnit până și gigantul Toyota.

Totuși, CX-3 reușește să devanseze, ca impresie, uimitorul CX-5? Am testat trei zile noua creație a japonezilor, dar nu prin Spania - pe teren ales și pregătit minuțios de importator - ci pe teren real, prin România, cu gropile și traficul ei de coșmar.

CX-3 este un model pe care Mazda l-a scos pe piață ca din joben. Prezentat opiniei publice în fotografii în noiembrie 2014, CX-3 a fost lansat pe piață în doar câteva luni. Construit pe platforma noului Mazda 2, CX-3 păstrează proporțiile unui compact, care nu depășește 4,25 de metri lungime.

Are garda la sol de 155 mm, ceea ce îi permite abordarea unor drumuri desfundate, mai ales dacă vorbim de o tracțiune integrală, prezentă însă doar pentru variantele de top, de peste 22.000 euro. Eu am testat o variantă 4x2, deci tracțiune față, motiv pentru care nu m-am aventurat în sesiuni off-road.

Însă și modelul testat, ca de altfel toată gama, este echipat cu bandouri din plastic negru care acoperă tot perimetrul, scăpând proprietarul de grija unor zgârieturi pe luciul vopselei. CX-3 impresionează la nivelul designului, conceptul Kodo cu linii fluide și aparență agresivă reușind să atragă privirile.

Grila față generoasă este flancată de blocuri optice alungite în care sunt integrate lumini de zi cu LED. Farurile de ceață cu lupă și LED, amplasate în partea de jos a măștii, sunt completate de luminile semnalizatoarelor. Parbrizul este împânzit cu senzori și camere necesare sistemelor care automatizează CX-3.

Conectat și asistat


Interiorul urmează același concept Kodo, aici axat pe utili-tate la o calitate a materialor bună comparativ cu segmentul în care se plasează.

Avem de-a face cu indicatoare de bord cu aspect clasic și butoane gândite, în primul rând, pentru funcționalitate. Interesantă e priza centrală de aer integrată într-o linie arginitie puternic conturată pe bord.

Există, ca și pe CX-5, un panou plasat pe consola centrală, lângă frâna de mână care face legătura cu sistemul multi-media MZD connect, un amplasament un pic incomod dacă nu ești obișnuit cu mașina. La un preț de 19.790 de euro cu TVA, modeul nu dispune de navigație.

Un alt minus este portbagajul de doar 351 de litri, împărțit în două părți de o podea falsă. Spațiul pentru pasageri este suficient la nivelul picioarelor, iar scaunele sunt comode.

azda CX-3 excelează la nivelul sistemelor tehnologice, pe un model precum cel testat găsin-du-se: asistent la depășirea benzii de rulare, asistent inteligent de frânare în oraș - care poate indentifica pericolele din trafic și poate frâna autonom la viteze de până la 30 de km/h - sau sistem de asistență la plecarea din pantă.

 Motor puternic

Importantă la o mașină e mișcarea. Comodă și ușor de manevrat, dotată cu senzori de parcare, CX-3 este foarte practică pentru oraș. La drum întins se așază frumos pe șosea. Motorul - cu tehnologie Skyactive - de 120 de cai-putere, cuplu de 205 Nm, este un benzinar clasic de 2 litri, care toarce mișcând cu putere mașina de 1,2 tone.

Accelerația e rapidă, 9 secunde până la sută, iar viteza maximă este de invidiat, ajungând la 192 de km/h. Consumul maxim pe care l-am înregistrat prin trafic de București, la o viteză de 21 de km/h, a fost de 10,5 litri de benzină la 100 de km, cu tot cu sistemul start/ stop.

Transmisia manuală în șase trepte este etajată pentru parcurs sportiv, tendință completată și de suspensiile tari. De remarcat grija pentru siguranță, CX-3 fiind dotat cu airbaguri laterale, frontale și cortină față-spate.
Citeşte mai multe despre:   suv,   mazda,   mazda cx-3,   auto,   autoturisme

 

Serviciul de email marketing furnizat de