x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Hyundai i40 salt spre viitor

Hyundai i40 salt spre viitor

de Dragos Stoica    |    09 Mar 2012   •   21:00
Hyundai i40 salt spre viitor

Cel putin in Romania de la inceputul anilor ’90, Hyundai era asimilat unui producator asiatic care fabrica masini ieftine cu durata de viata proportionala. Treptat, pe masura ce si-a fixat ca scop patrunderea cat mai adanca pe piata europeana, constructorul coreean a evoluat constant, cu precadere in ultimii cinci-sase ani, pentru ca acum sa atace clasa D printr-un model disponibil in doua variante de caroserie, sedan si break.

Pozele alaturate vorbesc de la sine. Hyundai i40 reprezinta delimitarea definitiva fata de trecutul caracterizat de imaginea gen Accent, iar masina impresioneaza de la prima vedere prin curbele line si curgatoare intr-o armonie aproape perfecta de-a lungul caroseriei. Desi avem de-a face cu o limuzina robusta, masiva si grea, aceste ingrediente sunt inteligent camuflate in spatele designului fluid.

Singura motorizare in care i40 poate fi achizitionat in Romania este un turbodiesel de 1.7 litri si 136 cai-putere, dotat cu o cutie manuala in sase trepte. In pofida greutatii de peste 1,6 tone, propulsorul misca foarte bine masina, care s-a dovedit nebanuit de sprintena in regim de trafic urban. La acest lucru contribuie si cuplul excelent de 325 Nm. Intr-un Bucuresti scufundat sub zapada, consumul urban real s-a cifrat la 6,6 litri la suta de kilometri, in timp ce valoarea oficiala pentru acelasi regim de trafic este de 5,9 litri. Diferenta nu este semnificativa, mai ales daca tinem cont de conditiile meteo speciale din timpul testului. In afara Bucurestiului, consumul sau a scazut pana la 5,4 litri, in timp ce producatorul avanseaza cifra de 4,6 litri.

Dupa ce nu afecteaza consumul, greutatea masinii nu se simte nici la capitolul tinutei de drum. In primul rand, i40 a primit o directie ferma si suspensiile au fost bine adaptate, depasind cu brio craterele aparute dupa topirea zapezii. La interior, bordul este inspirat de la ix35, in timp ce pasagerii spate se bucura de spatiu din plin. Inca o bila alba pentru locurile de depozitare, existente pe toate partile. La polul opus este butonul pentru dezaburirea lunetei, pe care l-am cautat doua minute, gasindu-l intr-un final pe partea dreapta a consolei centrale, mult mai aproape de pasager. In versiunea testata, Supreme, masina are sapte airbaguri (frontale, laterale, cortina si pentru genunchiul soferului). Frana de mana electrica are si functie autohold, ceea ce ajuta in rampa. Totodata, ESP-ul este oferit in standard.

Tot cu Supreme, tapiteria este realizata din piele, iar scaunele fata incalzite. La randul ei, tehnologia abunda: bluetooth, mufa USB, jack auxiliar, computer de bord si display pentru mersul cu spatele pe oglinda retrovizoare. Pretul pentru modelul testat este in prezent de 25.362 de euro, fiind vorba despre o oferta cu o reducere de aproape 1.300 de euro fata de pretul de catalog.
 

Hyundai i40 1.7CRDi
136 CP Supreme
Cilindree: 1.685 cmc
Putere: 136 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim: 325 Nm/2.000-2.500 rpm
Transmisie: manuala, sase trepte
Viteza maxima: 201 km/h
Acceleratie 0-100 km: 10,3 s
Consum mixt oficial: 5,1 l/100 km
Masa proprie: 1.622 kg
Volum rezervor: 70 l
Volum portbagaj: 503 l

×
Subiecte în articol: auto&moto hyundai i40