Structura sau arhitectura unui site poate cântări enorm în crearea unui website cât mai prietenos din punct de vedere SEO și este o componentă importantă din ceea ce numim on-page SEO. Ca să stabilești și să urmezi o structură coerentă este nevoie să implementezi câteva direcții clare care vor servi drept fundament pentru optimizarea site-ului.
În realitate, orice website are o anumită arhitectură, dar în timp ce unele site-uri se pot mândri cu o structura solidă, coerentă și bine pusă la punct, altele se pierd în dezorganizare, un haos care provoacă deseori confuzie în rândul motoarelor de căutare și ale utilizatorilor.
Iată în continuare 7 pași importanți pe care poți să-i urmezi pentru a trasa și implementa cu succes o puternică structura seo pentru website-uri, astfel încât site-ul să fie atrăgător atât pentru utilizatori, cât și pentru motoarele de căutare.
Cum poți defini o structură optimă seo pentru site-ul tău?
Pasul 1: Începe cu o ierarhie coerentă, bine pusă la punct
Acest lucru este mai ușor de realizat dacă vorbim despre un site care se află la început de drum. Dacă ne referim la un site cu o anumită experiență online, specialiștii SEO sunt cei care pot evalua structura SEO pentru ca în continuare să stabilească dacă aceasta are nevoie de îmbunătățiri.
Ce înseamnă, de fapt, că un site are o ierarhie coerentă? Faptul că informația pe care o prezintă utilizatorilor și implicit motoarelor de căutare este foarte bine organizată. Când intră pe un astfel de site, utilizatorul se descurcă rapid și intuitiv să găsească informații despre produse sau servicii, despre companie, să plaseze rapid o comandă sau să intre ușor în legătură cu firma respectivă.
În general, magazinele online au foarte multe categorii și tind să fie mai stufoase, dar acest lucru nu înseamnă că nu pot crea de la început o bună organigramă a tuturor secțiunilor de accesat pe site.
Totul începe din punctul stabilirii ierarhiei pentru că acest lucru va influența în continuare structura de URL-uri interne și calea lină de navigare între paginile site-ului.
În stabilirea ierarhiei unui site, este recomandat să acorzi atenție următoarelor aspecte:
- ierarhia ar trebui să aibă sens, să fie logică pentru crawlerele motoarelor de căutare și pentru utilizatorii care accesează prima dată site-ul;
- este de preferat să existe un echilibru în ceea ce privește numărul de subcategorii alocate fiecărei categorii.
Pasul 2: Definește o bună structură a URL-urilor interne
Adresele URL ar trebui să urmeze ierarhia de navigare, iar dacă ai ținut cont de lucrurile elementare de la pasul 1, acum totul ar trebui să fie foarte simplu. În stabilirea structurii URL, îți recomandăm să folosești cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta și nu simboluri.
De exemplu, dacă vorbim de un site de echipamente IT, acesta ar putea avea ca și categorii principale: laptopuri, calculatoare, imprimante și componente. La rândul lor, aceste categorii pot avea o serie de subcategorii, cu expresii cheie cuprinse în adresa URL (cum ar fi: www.magazin.ro/laptopuri-i3/ sau www.magazin.ro/laptopuri-i7/, considerând că pe nișa respectivă cuvintele cheie "laptopuri i3" și "laptopuri i7" au un volum de căutare foarte mare, identificat din acțiunea de keyword research).
Pasul 3: Optează pentru cod HTML sau CSS pentru navigarea pe site
Important este ca acest cod să fie simplu de accesat de către motoarele de căutare, iar din acest punct de vedere HTML și CSS sunt superioare altor limbaje de codificare cum ar fi JavaScript sau Flash.
Pasul 4: Asigură-te că paginile importante sunt vizibile și accesibile
Paginile importante sunt cele care generează de obicei foarte mult trafic pe site, dar dacă ele sunt la propriu îngropate și pierdute prin multe alte pagini sau informații, valoarea lor se va pierde, de asemenea. Pentru a împiedica acest lucru, asigură-te că găsești un loc "prețios" pentru aceste pagini, un loc de unde pot fi ușor văzute și accesate.
În general, site-urile foarte stufoase în categorii și informații riscă să cadă în această capcană, motiv pentru care ar trebui să încerci să păstrezi structura de navigare cât mai curată, simplă și scurtă.
Pasul 5: Acordă atenție deosebită meniului
Chiar dacă intră pentru prima dată pe site-ul tău, un utilizator ar trebui să găsească ușor ceea ce caută, având în față meniul, cu paginile principale și subcategorii minimale. Cu alte cuvinte, experiența utilizatorului sau așa numitul user experience trebuie să fie una mulțumitoare, care să atragă și să rețină interesul. Din nou, acest lucru poate fi o reală provocare pentru magazinele online care vând foarte multe produse ce trebuie împărțite cât mai coerent în categorii și subcategorii.
Cu toate acestea, meniul principal rămâne punctul de plecare în călătoria pe care utilizatorul o poate face în alte direcții de pe site-ul tău, motiv pentru care meniul trebuie să fie intuitiv, clar, la vedere, minimal.
De asemenea, nu uita să respecți următoarele bune practici de SEO:
- limitează folosirea unor elemente inutile în meniu (principalele categorii sunt cele mai importante);
- evită meniurile dropdown care nu sunt valoroase pentru SEO;
- folosește o structură de navigare pe bază de text și nu pe imagini;
- poți afișa în footer linkurile din meniul principal.
Pasul 6: Implementează o structură logică de linkuri interne
Linkurile interne sunt importante pentru că ele dau direcția de navigare pe un site. Dacă un utilizator ajunge la un moment dat pe o pagină și nu-și mai găsește calea potrivită pentru a continua experiența pe site, cel mai probabil va renunța și va închide complet site-ul. De aceea, link-urile interne ajută la stabilirea unei ierarhii informaționale puternice și pot ajuta la organizarea paginilor site-ului, un lucru deosebit de important pentru SEO.
Pasul 7: Monitorizează, evaluează și îmbunătățește
Dacă ai creat de la bun început o structură SEO perfectă, poți fi mândru că ai pe ce să clădești în continuare diverse strategii SEO on-page care să te ajute să urci rapid în motoarele de căutare. Dar, dacă nu ești 100% convins că structura site-ului este una optimă, îți recomandăm să treci din nou prin aceasta și să vezi ce îmbunătățiri poți să aduci.
Specialiștii SEO te pot ajuta în acest sens cu un audit profesional și cu îndrumările necesare pentru a corecta ceea ce nu funcționează și pentru a aduce elemente noi care pot spori valoarea SEO a unui site.
Sursa foto: https://images.unsplash.com