Achiziţia BT Asigurări şi preluarea Asiban de către societatea franceză Groupama va echilibra piaţa asigurărilor din România. În ultimii ani, piaţa a fost dominată de companiile austriece şi germane prin grupurile Vienna Insurance Group (VIG), Uniqa şi Grawe, care deţin circa 44% din piaţă, respectiv şi Allianz.
Achiziţia BT Asigurări şi preluarea Asiban de către societatea franceză Groupama va echilibra piaţa asigurărilor din România. În ultimii ani, piaţa a fost dominată de companiile austriece şi germane prin grupurile Vienna Insurance Group (VIG), Uniqa şi Grawe, care deţin circa 44% din piaţă, respectiv şi Allianz.
FRANCEZII. La mijlocul lunii octombrie 2007, Banca Transilvania a anunţat că a vândut către Groupama un pachet de acţiuni reprezentând 90% din acţiunile BT Asigurări, valoarea tranzacţiei ridicându-se la 90 de milioane de euro. Ulterior francezii au cumpărat încă 10% din acţiunile societăţii de la Francois Turcat pentru alte 10 milioane de euro. BT Asigurări deţine o cotă de piaţă de 4%.
Grupama negociază şi preluarea întregului pachet de acţiuni al Asiban într-o tranzacţie estimată la 350 de milioane de euro. Asiban a subscris în 2007 prime de asigurare în valoare de 186 de milioane de euro şi avea la finele anului precedent o cotă de aproape 9%. Prin preluarea Asiban, Groupama va ajunge să deţină o cotă de piaţă de 13%, iar Franţa va deveni al treilea jucător pe piaţa românească a asigurărilor, după Austria şi Germania.
CONCURENŢA. Veniturile din prime ale societăţilor controlate de Vienna Insurance Group în România (Omniasig, Asirom, Unita, Omniasig Life şi Agras) au depăşit cu puţin nivelul de 600 de milioane de euro, iar Astra (Uniqa) şi filiala locală a Grawe au raportat, cumulat, prime de peste 140 de milioane de euro. Astfel, la finele anului trecut, VIG a ajuns la o cotă de piaţă de 28%. După achiziţionarea BCR Asigurări şi BCR Asigurări de Viaţă de către VIG, societăţile austriece vor controla 44% din piaţă.
Individual, Allianz-Ţiriac Asigurări continuă să deţină prima poziţie în clasamentul asigurătorilor din România după volumul primelor subscrise în 2007, care a atins 371 de milioane de euro. La finele anului trecut, cota de piaţă a Allianz a ajuns la 17%, în scădere faţă de 2006.