x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Afaceri de imprumut

Afaceri de imprumut

21 Dec 2004   •   00:00

Zara, Intersport, Jeff de Bruges, Promod, Golden Lady, Oxette sunt numai cateva dintre marcile internationale care au folosit franciza pentru a intra pe piata romaneasca.


CATALIN BUDESCU

Click pentru a mari imaginea
COMPETITIE. Marile lanturi de magazine si-au deschis reprezentante si in Romania
Aparuta destul de timid in anii anteriori in economia romaneasca, franciza a luat amploare in acest an, datorita dezvoltarii economice si a intelegerii acestei metode comerciale, dar si datorita dorintei francizorilor straini de a patrunde si pe piata din Europa de Est.

NOUTATI. Anul 2004 a adus pe piata locala si cateva marci de renume si talie internationala: Happy Food - Italia - fast food, Coka Club - Italia - produse de intretinere si bronzare, Jeff de Bruges - Franta - ciocolaterie, Ticket Com - Franta - publicitate neconventionala, Intersport - Italia - produse sport, Zara - Spania - moda barbati si femei, Promod - Franta - moda femei, Golden Lady - Italia - ciorapi de dama, Mobil Affiche - Franta - publicitate si Oxette - bijuterii. Toate aceste companii au folosit franciza pentru a-si promova produsele, serviciile si conceptele pe piata din Romania.

In cursul acestui an, franciza ca strategie de dezvoltare a fost adoptata de companii romane precum: Tina R - confectii pentru dama, Acces Press - distribuitor de presa, Rodipet - distributie presa si carte. RomTelecom - Abonamentele vor fi mai scumpe cu 40% Compania de telefonie fixa RomTelecom a propus Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC) majorarea, in 2005, in medie cu 39,7%, la abonamentele pentru persoanele fizice, precum si scaderea tarifelor pentru unele convorbiri cu 3,4% pana la 10%. "Propunerea RomTelecom se afla inca in studiu, pana la finele anului vom lua o decizie in acest sens", a declarat, ieri directorul directiei economice a ANRC, Radu Tudorache. RomTelecom vizeaza majorarea abonamentului social cu 143.800 lei de la 2,14 euro cu TVA la 5,83 euro, iar a celui fara minute incluse cu 78.400 lei, de la 3,94 euro la 5,95 euro. In acelasi timp, abonamentul cu 35 minute incluse, care costa 4,88 euro, ar urma sa creasca cu 74.000 lei, la 6,78 euro. Pretul abonamentului cu 50 minute ar putea creste cu 69.600 lei, de la 5,83 euro la 7,62 euro. Compania de telefonie are in prezent 80.000 de abonati la tariful social, dintre care multi se pot regasi pe lista celor 500.000 de familii care vor primi subventii prin serviciul universal.

REDUCERI. Operatorul de telefonie intentioneaza sa diminueze cu 10% tarifele pentru apelurile interjudetene, cu 9,1% pentru apelurile internationale si cu 3,4% pentru convorbirile din reteaua fixa catre cele mobile. Daca RomTelecom isi va mentine tarifele actuale, companiile nou intrate pe piata nu vor avea profit, intrucat vor fi nevoite sa practice preturi scazute. (Cristian Necula)
×
Subiecte în articol: economic