x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Afacerile nasc afaceri

Afacerile nasc afaceri

13 Dec 2004   •   00:00

EVOLUTIE - Mediul economic favorizeaza aparitia IMM-urilor Trei tineri si-au facut un mic, dar profitabil business din a face doar carti de vizita.

ADRIAN MIHAI

ORIENTARE. O afacere bazata exclusiv pe producerea de carti de vizita poate sa fie profitabila
Doi studenti si un proaspat absolvent din Bucuresti, prieteni cu preocupari si caractere total diferite, au demonstrat ca se poate face o afacere profitabila din obisnuitele bucati de carton denumite carti de vizita. Spre deosebire de multe firme care pornesc cu o gama larga de servicii, uneori insa fara sa aiba competente pentru acestea, Agrafa Print Services a inceput cu un singur produs. Determinant pentru succesul lor este faptul ca au luat in serios un lucru aparent marunt. Ei nu fac decat carti de vizita, dar vor sa faca cele mai bune carti de vizita. Aveau deja experienta in grafica pe computer si tot ce mai inseamna "print digital", asa ca tot ce le-a mai trebuit pentru a incepe afacerea a fost imbunatatirea unui computer mai vechi si o imprimanta moderna. Investitia a fost mai mica de 1.000 de dolari.

MARKETING. Punctul-cheie a fost insa promovarea. Un nume bine ales, un spot radio haios, cu vocea lui Gyuri Pascu, difuzat timp de o luna de cateva ori pe zi, un site Internet si un numar de telefon ce contine numele firmei au conturat o afacere bine gandita. Rezultatele au fost peste asteptari. Daca pentru inceput credeau ca vor avea 5-6 clienti pe zi, dupa lansarea campaniei, tinta era atinsa in chiar primele ore ale diminetii. Acum in afacere sunt implicati in total 7 oameni, ceea ce inseamna 7 salarii asigurate. Pe langa cei trei prieteni intreprinzatori, mai exista doi agenti de vanzari si inca doua persoane care facem distributia. "Cred ca suntem singurii care fac un business doar din cartile de vizta", ne spune unul dintre intreprinzatori. La inceput veneau mai mult clienti cu comenzi mici, pana in 200 de bucati. Acum insa predomina cei care solicita "tiraje" mai mari. Aproape 30%-40% din comenzi vin de pe site-ul Internet. Publicitatea facuta din gura in gura de catre clientii multumiti este si ea foarte eficienta.

EXTINDERE. O explicatie a succesului este si amplificarea activitatii economice, fapt ce presupune schimbarea unui numar mai mare de carti de vizita, deci o cerere mai mare. Intreprinzatorii viseaza uneori la extinderea afacerii in tara si in domenii conexe. Totusi acestea nu sunt decat planuri pe termen lung, prioritara fiind acum perfectionarea modelului existent. In afara de executia propriu-zisa a cartilor, ei vor sa se specializeze in ceea ce inseamna procesul de creatie.

×
Subiecte în articol: economic