Magazinele si centrele comerciale imbraca haine noi de sarbatori. Decoratiunile pentru Craciun au devenit o adevarata industrie din care unele firme scot bani buni.
GABRIEL PREDA
TENDINTA. Globuletele colorate in modele unicat au tot mai mare priza la public
|
PRETURI. Pentru Sarbatorile de Craciun, majoritatea firmelor care se ocupa cu astfel de activitati sunt contractate din timp, perioada de iarna fiind pentru acestea cea mai insemnata din punct de vedere al castigurilor. "Pentru un restaurant cu 400 de locuri putem incasa aproximativ 2.000 de euro. In aceasta suma intra decorarea de sezon a meselor, a scaunelor, a salii", a spus Arcana Luana, administrator al firmei Green House. "Pentru magazine, preturile difera in functie de spatiul care se vrea a fi aranjat, de materialele si decoratiunile folosite. Astfel, un metru liniar de ghirlanda decorata costa 500.000 de lei. Ghirlanda este decorata cu globuri, funde, diferite accesorii", a spus Emma Paulette Chiru, General Manager al Cochet Groupe. O noutate adusa pe piata de aceasta firma pentru sezonul de iarna este data de posibilitatea de a inchiria brazi naturali in ghiveci. Daca vanzarea unui brad nedecorat, cu o inaltime de aproximativ 180 de centimetri costa intre 1,5 si 2 milioane de lei, iar unul decorat poate fi cumparat cu aproximativ 7 milioane de lei, inchirierea unui brad pentru un eveniment special se face la jumatate de pret.
TENDINTE. "Important pentru decorarea unui spatiu este ceea ce doreste clientul. Noi ne pliem pe cerintele acestuia si incercam sa imbinam experienta noastra cu tema care se vrea a fi pusa in valoare", a completat Emma Chiru.
Citește pe Antena3.ro
VANZARI RECORD
|
Pornind de la ideea ca aproape tot ce este prezentat intr-un ambalaj bun - in cazul de fata, intr-un decor potrivit - se vinde foarte bine, in perioada sarbatorilor, magazinele mari inregistreaza vanzari record. Facand parte din strategia de vanzari, magazinele iau in considerare sentimentele generate de sarbatorile de Craciun, iar decoratiunile si prelungirea orarului contribuie decisiv la cresterea vanzarilor. In perioada sarbatorilor, magazinele mari inregistreaza incasari si cu 50% mai mari, in comparatie cu o luna obisnuita.
|