Românii au cumpărat anul trecut bere de un miliard de euro, a declarat Constantin Bratu, director general al Asociaţiei Berarii României (ABR). Anul trecut, un român a consumat în medie 89 de litri de bere faţă de 81 de litri cât a fost consumul în 2006.
Viciu scump
Românii au cumpărat anul trecut bere de un miliard de euro,
a declarat Constantin Bratu, director general al Asociaţiei Berarii României
(ABR). Anul trecut, un român a consumat în medie 89 de litri de bere faţă de 81
de litri cât a fost consumul în 2006. Piaţa berii a ajuns la 19,4 milioane de
hectolitri în 2007, cu 9,6% mai mult faţă de 2006, din care membrii asociaţiei
au vândut 15,1 milioane de hectolitri de bere. De asemenea, pentru anul 2008
specialiştii în domeniu estimează vânzări mai mari cu 5% faţă de 2007. “Rezultatele
bune le-am obţinut datorită volumului de investiţii în publicitate şi a creşterii
economice în care ne aflăm, în care există obiceiul de «a ieşi la bere în oraş».
De asemenea, anul acesta, campionatul european de fotbal din iunie şi vremea
bună vor duce la creşterea consumului de bere. Avem premisele necesare ca anul
acesta piaţa să crească cu 5% faţă de anul trecut”, a declarat Constantin Bratu.
PREFERINŢE. Deşi de la 1 ianuarie 2007 au fost scoase taxele vamale şi pe piaţă au ajuns mai multe tipuri de bere, românul a rămas fidel mărcilor de producţie internă. În România sunt prezenţi patru mari producători din cinci la nivel mondial, respectiv Heineken, InBev, United Romanian Breweries Bereprod şi Ursus Breweries.
Din comoditate românii preferă să achiziţioneze bere la PET sau la cutie. “În 2007 s-a constatat o creştere a cererii pentru berea la PET, la doi litri şi a cutiilor de bere. Acest tip de ambalaje nu trebuie duse înapoi”, a explicat Mihai Ghyk, preşedintele Asociaţiei Berarii României.