x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie "Boom" la sfarsit de an

"Boom" la sfarsit de an

03 Ian 2005   •   00:00

Firme din toata tara vin an de an in buricul Bucurestiului sa-si vanda cadourile. Un metru patrat costa 150 euro.


ADRIAN MIHAI

DEPENDENTA. Orarul, locatia si facilitatile oferite expozantilor atarna greu in balanta
Din punct de vedere comercial, luna decembrie conteaza in multe domenii de activitate cat doua luni obisnuite, iar in unele cazuri, chiar mai mult. Asa se face ca in Bucuresti, pe cel mai important bulevard al orasului, pretul unui metru patrat al unui stand temporar de vanzare ajunge la 150 de euro pe luna. Cu toate acestea, locurile se ocupa cu mult timp inainte, ne spune Cristina Gheorghiu, director de evenimente la Elga Expo. In acest an, firma a organizat a opta editie a expozitiei cu vanzare Cadouri de Craciun.

TRADITIE. Cele mai multe firme au devenit participanti traditionali. Cam 60%-70% dintre acestea vin la toate cele trei expozitii cu vanzare organizate de firma pe parcursul unui an. Pe langa cea de Craciun, care este cea mai lunga, evenimente similare mai au loc inainte de Sfantul Valentin si de Sarbatorile de Pasti, ceea ce ridica perioada cumparaturilor la doua luni pe an. Inchirierea spatiilor pentru Craciun incepe inca din vara si intr-o luna, o luna si jumatate se ocupa in intregime. Totusi, daca ai noroc mai poti gasi si cu o saptamana inainte, deoarece unii participanti mai renunta, ne spune organizatoarea. Pretul difera, dar nu foarte mult. Cele mai ravnite spatii sunt cele de la intrare. Cu toate acestea, sunt firme care vin la etaj, chiar daca au avut ocazia sa-si ia alt spatiu, deoarece clientii ii cauta acolo unde erau la editiile precedente.

NOUTATE. "Locatia este foarte importanta, dar important este si vizitatorul pe care-l aduci. Suntem dependenti de locatie pentru ca nu avem un loc propriu de desfasurare a evenimentelor, dar cu siguranta se vor gasi si altele", spune Gheorghiu. "Orice firma de acest gen are in plan si o locatie proprie. Investitiile necesare sunt insa mari", continua organizatoarea. Succesul unui astfel de eveniment consta in respectarea promisiunilor. Clientul este multumit daca are vanzari, iar acestea se pot obtine prin atragerea unui numar mare de vizitatori. Ca acestia sa vina trebuie sa promovezi evenimentul. "Investitiile sunt mari", spune Gheorghiu. Expozitia de la Dalles a fost deschisa anul acesta timp de aproape o luna si a mizat pe 240.000 de vizitatori. Orarul a fost gandit pentru a le usura cumparatorilor misiunea gasirii unui cadou, astfel incat expozitia a fost deschisa inclusiv duminica, pana la ora 21:00. Au participat 80 de firme, unele dintre ele venite din tara special pentru acest eveniment. Noutatea editiei din acest an a fost spatiul de joaca special amenajat pentru copii. Concurenta in domeniu nu este foarte mare. Mai apar incercari de a organiza evenimente, dar cele mai multe nu rezista in timp, considera Gheorghiu.

×
Subiecte în articol: economic