Peste trei ani, drumul de la Bucuresti la Constanta ar putea fi parcurs cu trenul in aproximativ o ora si jumatate, fata de doua ore si jumatate in prezent. Reabilitarea caii ferate, proiect care se va finaliza in 2009, va permite trenurilor sa circule cu o viteza maxima de 160 km/h, si chiar 200 km/h pe unele portiuni, fata de maximum 140 km/h in prezent. Modernizarea liniei ferate Bucuresti-Constanta (225 km), care face parte din Coridorul IV pan-european, necesita investitii totale de 665 de milioane de euro. Lucrarile la segmentele Bucuresti Nord-Baneasa si Fetesti-Constanta vor costa 356,3 milioane de euro, din care 183 de milioane de euro provin de la Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala, iar 173,3 milioane de euro reprezinta fonduri alocate de Guvern. Reabilitarea tronsonului Baneasa-Fundulea-Fetesti va costa 309 milioane de euro, din care 231,7 milioane de euro sunt fonduri acordate prin Programul ISPA. Pentru derularea proiectului, va fi necesara exproprierea a 500.000 de metri patrati de teren. In acest scop, la nivelul Ministerului Transporturilor va fi constituita o comisie care sa negocieze cu proprietarii de terenuri. (Iohanna Onaca Purdea)