7 ianuarie 2005
MINIM ISTORIC. Anul 2004 a fost un an foarte slab pentru producatorul auto italian Fiat, a carui pondere pe piata interna a scazut la un nivel istoric, transmite Reuters. Desi a lansat noi modele, precum Fiat Panda sau Lancia Ypsilon, vanzarile companiei nu s-au revigorat. In luna decembrie, Fiat a detinut 26,6% din piata italiana, mult sub recordul de 60% din istoria companiei si inferior prognozelor pentru anul 2007, de 30,5%. La nivelul intregului an 2004, Fiat a obtinut in Italia o cota de piata de 28%, aceeasi ca in anul anterior.
EUROACTIUNI. Actiunile europene si moneda euro au intrat pe o panta ascendenta dupa publicarea unor rapoarte statistice care au evidentiat ritmul lent de crestere a serviciilor din zona euro. "Acest segment pare sa fie afectat de performantele scazute ale sectorului de productie. Cererea din partea consumatorilor este scazuta, iar costurile companiilor sunt in acest moment foarte mari", a declarat Chris Williamson, analist la NTC. Totodata, moneda europeana s-a depreciat pana la 1,32 dolari. Analistii cred ca increderea consumatorilor se va stabiliza dupa o perioada indelungata de declin, deoarece cotatiile de referinta ale titeiului sunt in scadere, cu aproape 1%, ajungand la 43,50 de dolari pe baril.
AUTO. Compania Renault Nissan Romania, importatorul marcilor Renault si Nissan, si-a propus pentru acest an vanzari de 15.000 de autovehicule, in crestere cu circa 11% fata de nivelul atins in anul 2004, de 13.500 de unitati. Anul trecut, compania a vandut 12.000 de unitati. Modelele Clio si Megane, disponibile in mai multe variante de caroserie, au inregistrat in 2004 vanzari cumulate de circa 10.000 de unitati, din care 5.253 Megane si 4.719 Clio. In acest an se asteapta noi modele, cum ar fi cel din clasa mica Modus, monovolumul Grand Scenic si Megane Coupe Cabriolet.
Citește pe Antena3.ro