Obrazul subţire, cu cheltuială se ţine. O zicală care se aplică din ce în ce mai multor români care preferă să îşi cumpere haine de marcă vânând promoţiile din mall-uri şi outlet-uri. Peste 15% dintre locuitorii de la oraş au declarat că au cheltuit peste 200 de lei, în ultima lună, pe îmbrăcăminte sau încălţăminte, media fiind ridicată de către bucureşteni, potrivit unui studiu GfK care investighează obiceiurile de cumpărare a hainelor la români. Un sfert dintre români îşi cumpără haine o dată la 2-3 luni, dar tinerii între 18 şi 34 de ani chiar mai des de o dată pe lună.
Mărcile cunoscute sunt prima opţiune cand este vorba de împrospătarea garderobei, atât pentru cei foarte tineri, dar şi pentru cei de vârstă medie, peste 50% spunând că preferă să îşi cumpere produse ale marilor lanţuri de branduri.
H&M conduce în topul celor mai frecventate magazine de brand, la nivel naţional, dar şi în capitală. Kenvelo, Zara, C&A, Bershka, Pull&Bear, New Yorker, Stradivarius, Mango şi Koton sunt magazine de profil incluse în topul preferinţelor cumpărătorilor din oraşele mari.
Aproape jumătate dintre bucureşteni (45%) îşi cumpără îmbrăcăminte şi încălţăminte din mall-uri, comparativ cu 30% dintre românii care locuiesc în oraşele mari, conform unui studiu. Studiul mai arată că în oraşele mici, sub 200.000 de locuitori, locurile dedicate unor astfel de cumpărături sunt fie magazinele de profil situate la stradă, fie pieţele cu tarabele cu îmbrăcăminte.
Românii au o atitudine pozitivă şi faţă de publicitatea în cutiile poştale, pe care o consideră drept cea mai importantă sursă de informare despre ofertele promoţionale ale magazinelor, arată un studiu referitor la consumul de publicitate, realizat de Asociaţia Europeană de Publicitate în Cutiile Poştale (ELMA). Analiza mai arată că 62% dintre femei şi 56% dintre bărbaţi citesc cu atenţie pliantele primite în cutiile poştale.