MIPE a transferat 700 de lei de două ori în 2023 pe aceste carduri. Banii provin din fonduri europene.
Cardurile pentru încasarea ajutoarelor sunt emise și distribuite de Compania Națională Poșta Română, iar listele cu beneficiari sunt întocmite printr-un parteneriat între Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, Ministerului de Finanțe, Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului Român de Telecomunicații, potrivit observatornews.ro.
Condiții de acordare
Cei care beneficiază de acest ajutor sunt românii vulnerabili care îndeplinesc următoarea condiție: venitul net, per coabitant, la nivelul unui loc de consum, este de cel mult 2.000 de lei. Categoriile de oameni care ar putea beneficia de card:
- Pensionarii cu venitul sub 2.000 de lei, inclusiv.
- Pensionarii de invaliditate cu venitul sub 2.000 de lei, inclusiv.
- Persoanele cu handicap grav, accentuat sau mediu cu venitul sub 2.000 de lei, inclusiv.
- Familiile cu alocații de susținere.
- Familiile/ persoanele care beneficiază de ajutor social.
-
Persoanele care se încadrează în mai multe categorii vor beneficia de acest sprijin o singură dată.
-
Dacă la un loc de consum domiciliază mai mulți beneficiari, sprijinul se acordă o singură dată per loc de consum. Cu toate acestea, pe card vor fi scrise numele tuturor beneficiarilor care au aceeași adresă de domiciliu.
-
Factura care se dorește a fi plătită poate să fie pe alt nume decât cel al beneficiarului care locuiește la adresă. În schimb, adresa locului de consum trebuie să coincidă cu domiciliul declarat al beneficiarului.
Citește pe Antena3.roCe locuri poți să vizitezi în Maramureș dacă mergi de Crăciun sau Revelion în 2024. Cele mai frumoase obiective turistice iarna -
Când și cum poți intra în posesia cardului
-
Cardul de energie se acordă în două tranșe. Cei care își păstrează calitatea de beneficiar vor putea utiliza cardul primit și pentru tranșa a doua, iar cei care devin între timp eligibili, vor primi cardul ulterior. Cardul ajunge la domiciliul beneficiarului, prin Poșta Română (poștaș). Confirmarea de primire este obligatorie.
Ce să faci dacă nu ai primit cardul
De la caz la caz se va face o anchetă socială care se va preda în termen de 10 zile la oficiul poștal de care aparții, iar dacă se constată eligibilitatea, se va emite cardul de energie. Iar dacă din motive medicale nu poți să te adresezi personal primăriei, ai posibilitatea de a împuternici o altă persoană pentru a face această acțiune în locul tău.
Cum poți folosi cardul
Cardul de energie poate fi folosit pentru plata următoarelor bunuri/ servicii:
- energie electrică;
- energie termică centralizată;
- gaze;
- butelie;
- lemne pentru foc;
- păcură;
- peleți.
-
Cum poți face plata cu cardul de energie
Plata facturilor cu cardul se poate efectua la orice oficiu al Poștei Române sau la poștașul care se deplasează la domiciliul beneficiarului. Procesul de plată poate fi împărțit în 2 pași:
- Completezi plata prin mandat poștal către contul furnizorului de energie.
- Primești de la Poștă dovada plății care include următoarele informații:
-
- suma disponibilă rămasă pentru următoarele plăți.
Acte sunt necesare pentru plată
Pentru a efectua plata cu ajutorul cardului de energie, ai nevoie de următoarele documente:
- cardul de energie;
- actul de identitate al beneficiarului;
- factura curentă/ restantă sau un alt document justificativ. Documentul justificativ poate fi:
-
- înștiințarea din partea furnizorului;
- certificatul de validare a datoriei din partea asociației de proprietari/locatari, în cazul plății încălzirii în sistem centralizat de termoficare.
Mai multe informaţii despre cardul de energie găsiţi aici!
- valoarea plății efectuate;
- datele furnizorului către care s-a efectuat plata;