Ceferistii nu au ajuns la nici un rezultat in urma discutiilor purtate ieri cu administratia.
Ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, si-a mentinut oferta propusa sindicalistilor, si anume cinci tichete de masa acordate din trimestrul trei al acestui an si inca cinci tichete din trimestrul patru. Insa feroviarii nu au fost de acord, ei mentinandu-si revendicarile salariale. "Acceptam tichetele de masa, dar vrem salarii. Vrem 10,7%, la care nu renuntam. Ceferistii isi platesc energia, gazul, rechizitele la copii cu salarii. Nu acceptam sa ni se inghete salariile. Asta trebuie sa o stie premierul Romaniei, Guvernul Romaniei si pentru asta noi continuam greva", a declarat Voicu Sala, liderul Federatiei Mecanicilor de Locomotiva. RASPUNS. Acceptarea tichetelor de masa in locul majorarilor salariale ar fi cea mai buna solutie, a afirmat premierul Calin Popescu Tariceanu, adaugand ca greva trebuie rezolvata de Ministerul Transporturilor, abilitat sa negocieze in aceasta problema. "Ministrul Dobre face eforturile necesare, a venit permanent cu propuneri pentru o solutie de compromis. Eu sunt foarte preocupat de consecintele grevei, care afecteaza atat calatorii, cat si transportul de marfa. Deja inregistram pierderi cu niste societati care au o situatie extrem de proasta", a spus Tariceanu. Premierul a adaugat ca asteapta si decizia Justitiei in ceea ce priveste legalitatea grevei din CFR. "SALVAREA" BASESCU. Iulian Mantescu, vicepresedintele Federatiei Sindicatelor Mecanicilor de Locomotiva, a declarat, vineri, ca liderii sindicali mai spera la o rezolvare a conflictului doar printr-o interventie din partea premierului Calin Popescu Tariceanu si a presedintelui Traian Basescu - fost ministru al Transporturilor. Sindicalistii nu au trimis insa nici o solicitare oficiala in acest sens, ci asteapta ca premierul si presedintele sa intervina din proprie initiativa. "Nu avem ce face. Continuam greva si asteptam sa fim chemati", a spus Mantescu. Cat timp a fost ministru al Transporturilor, Traian Basescu a fost nevoit sa faca fata mai multor conflicte declansate de feroviari. Spre exemplu, in decembrie 1999, prima greva generala legala a feroviarilor s-a incheiat dupa ce administratia a obtinut in instanta suspendarea pentru 45 de zile a protestului. In momentul in care greva risca sa scape de sub controlul liderilor sindicali, angajatii refuzand sa mai asigure treimea din activitate ceruta de lege, situatia a fost deblocata de ministrul Traian Basescu, care a dispus concedierea angajatilor care nu asigura activitatea prevazuta de lege.Citește pe Antena3.ro