Criza economică a lovit industria a automobilului în plin, principalele pieţe auto scăzând brutal în octombrie.
Piaţa auto germană a acuzat o scădere abruptă de 8% în octombrie. Mai multe state europene au anunţat deja scăderi foarte importante pentru înmatriculările din octombrie, în particular Spania, unde piaţa a plonjat cu 40% şi Italia, cu un recul de 19%. În Franţa, reculul a atins 7%. În SUA, “octombrie roşu” a devastat constructorii naţionali. General Motors a acuzat scăderi în vânzări de 45%, Ford a pierdut 30% iar Chrysler de 35%. Japonezii de la Toyota, numărul doi pe piaţa de peste Ocean, şi-au văzut şi ei vânzările scăzând cu un sfert.Mai mulţi factori se conjugă pentru a ajunge la aceste efecte. Autoturismele sunt cumpărate cu credite în statele dezvoltate iar îngheţarea creditării este prima cauză. Apoi, consumatorii sunt şi ei confruntaţi cu o “moderaţie puternică a puterii de cumpărare” în Europa şi SUA legată de inflaţia marcantă din ultimele luni, cu preţuri mari la alimente şi petrol, care a adus alte scumpiri în urma sa, cum ar fi preţul utilităţilor. Creşterea preţurilor carburanţilor deprimă piaţa auto, chiar dacă există un recul în ultimele luni. În fine, scăderea pieţei imobiliare a anulat un efect de bogaţie care susţinea vânzările de automobile.