x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Cu cât e mai ieftin un drum cu maşina de la Bucureşti la Viena faţă de anul trecut. Ce traseu european este de evitat

Cu cât e mai ieftin un drum cu maşina de la Bucureşti la Viena faţă de anul trecut. Ce traseu european este de evitat

de Robert Veress    |    05 Ian 2012   •   09:54
Cu cât e mai ieftin un drum cu maşina de la Bucureşti la Viena faţă de anul trecut. Ce traseu european este de evitat

Un drum cu masina, de la Bucuresti la Viena, este mai ieftin anul acesta, fata de anul trecut.

Ne vom referi la un parcurs cu o masina cu motor pe benzina, alimentata cu benzina Euro 95, considerand un consum mediu de 8 litri / 100 de kilometri, facand o medie a pretului benzinei pe traseul Bucuresti – Viena, respectiv Bucuresti – Madrid si raportandu-ne la distanta rutiera de pe traseul cel mai folosit.

Astfel, distanta dintre Bucuresti si Viena este de 1054 kilometri. Aceasta inseamna un consum de 84,3 litri de benzina.

Conform datelor prezentate de Econtext.ro, anul trecut, in aprilie, pretul benzinei Euro 95 era de 1,26 euro in Romania, 1,4 euro in Ungaria si 1,37 euro in Austria. Costul mediu – 1,343 euro. Asadar, aveai nevoie de 113 euro pentru un drum Bucuresti – Viena.

In ianuarie 2012, benzina Euro 95 costa 1,23 euro in Romania, 1,27 euro in Ungaria (scaderea cea mai spectaculoasa din UE) si 1,39 euro in Austria. Prin urmare, pretul mediu al benzinei a scazut la 1,296 euro, iar costul drumului Bucuresti – Viena la 109 euro.

Diferenta nu pare semnificativa, dar, un drum dus-intors costa, totusi, cu 8 euro mai putin. Si cu cat distantele cresc, cresc si economiile, pentru ca benzina s-a ieftinit in majoritatea statelor europene si s-a majorat doar in Italia, Marea Britanie, Estonia, Slovenia, Grecia, Irlanda, Malta, Bulgaria, Slovacia si Austria.

Pe de alta parte, din cauza cresterii riscului unui conflict armat intre SUA + Israel si Iran, pretul barilului de titei va creste, iar acest fapt este de asteptat sa influenteze, rapid, pretul benzinei. Asta, desi benzinarii nu au redus, anul trecut, pretul la pompa, pe masura ieftinirii titeiului. Deci, s-ar putea ca vestile bune sa fie pe termen limitat.

Cum pretul carburantilor era, deja, destul de mare in Italia (care practica si taxe mari de autostrada), traseul Bucuresti – Madrid de 3.337 kilometri, care presupune tranzitarea Sloveniei si Italiei, ar trebui evitat, preferandu-se ruta Bucuresti – Viena – Berna – Madrid, care, desi cu 120 de kilometri mai lunga, conduce la un cost final mai mic.

Vezi aici cum a evoluat pretul benzinei in toate statele Uniunii Europene, in ianuarie 2012, fata de luna aprilie 2011.

×