Stimularea pieţei auto de către mai multe state europene prin acordarea unor substanţiale prime de casare în vederea înnoirii parcului auto a fost benefică pentru producătorul autohton Dacia.
Vânzările Dacia au avansat cu 20,5% în 2009, la 311.332 autoturisme, fiind susţinute de programe de genul celui din România, cunoscut sub denumirea "Rabla". În Europa, vânzările Dacia au avansat cu 91,1% pe fondul acestor stimuli, de la 112.195 unităţi în 2008 la 214.431 în 2009. În Germania, pe o piaţă susţinută semnificativ de primele de casare, vânzările Dacia au crescut, de la 25.624 unităţi în 2008 la 84.875 în 2009, dintre care 51.423 au fost modele Sandero. Vânzările Dacia au crescut puternic în Maroc (cu 21%) şi în Algeria (cu 42%).Marca Sandero şi-a confirmat succesul, devenind cea mai populară marcă produsă de Dacia, cu vânzări de 151.192 de unităţi. Pe o piaţă mondială ce a înregistrat scăderi de 4,5%, grupul Renault şi-a majorat cota de piaţă cu 0,1 puncte procentuale, la 3,7%. Vânzările grupului au scăzut cu 3,1%, la 2,3 milioane autoturisme.
Citește pe Antena3.ro