Dacia inchide linia de productie a modelului Logan, cel mai de succes produs al fabricii de la Mioveni. Conform Ziarul Financiar, ultimul Logan va fi produs in decembrie 2012. Adica, la opt ani si jumatate de la momentul lansarii modelului.
A doua generatie de automobile produse de Dacia, sub patronajul Renault, este cunoscuta, deocamdata, cu numele codificat "proiectul X52". Inainte de lansare, Logan a fost codificat 'proiectul X90'.
Se pare ca succesorul Logan-ului va fi o masina mai mare, mai spatioasa.
Lansarea lui Logan in iunie 2004 a fost momentul in care Romania a ajuns pe harta europeana a centrelor de productie auto. La opt ani de la acel moment Dacia a ajuns sa reprezinte 8% din exporturile tarii, majoritatea catre Europa de Vest, dar si 3% din Produsul Intern Brut al Romaniei.
Logan este comercializat in intreaga lume atat sub brandul Dacia, cat si Renault, Nissan sau Mahindra in India.
Incet-incet, insa, productia a intrat in declin. Astfel, daca in 2006 se fabricau 170.000 de Logan-uri, anul trecut numarul a scazut la 40.000.
Toate fabricile Logan au produs, pana in prezent, peste 1,5 milioane de unitati. La Mioveni s-au produs aproape 700 de mii de unitati, aproape jumatate fiind exportate.
Potrivit declaratiilor anterioare ale lui Jerome Stoll, directorul de vanzari al Renault, noul model Logan ar putea fi lansat pe piata la sfarsitul acestui an sau inceputul anului viitor.
In cadrul Salonului Auto de la Geneva din primavara acestui an, oficialii Renault nu au oferit detalii despre Logan 2, acestia fiind "concentrati" asupra monovolumului Dacia Lodgy, primul model din gama care va fi produs exclusiv in afara Romaniei, la noua uzina din Tanger, Maroc. Lodgy este considerat un model de tranzitie catre 'X52', avand doar 55% din componente comune cu cele de pe platforma Logan. Spre comparatie, SUV-ul Duster lansat in 2010 are aproximativ 70% din componente comune cu cele ale unui Sandero.