x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Dacia rămâne prima. Românii preferă Duster 4x4: vezi câte au cumpărat anul trecut

0
Autor: Dragos Stoica 17 Ian 2012 - 09:51
Dacia rămâne prima. Românii preferă Duster 4x4: vezi câte au cumpărat anul trecut


In 2011, constructorul de la Mioveni a vandut peste 343.000 de vehicule, consolidandu-si prima pozitie pe piata romaneasca. Comparativ cu 2011, vanzarile interne au inregistrat insa o scadere de aproape 16%, de la 36.730 de masini la 30.867 de unitati.

Dacia si-a pastrat pozitia in avangarda industriei grele romanesti si in 2011, constructorul auto consolidandu-si pozitia numarul unu prin vanzarea a 343.233 de vehicule. Ca si in 2010, grosul vanzarilor s-au realizat la export, unde Dacia a inregistrat un nou record, cu peste 312.000 de unitati comercializate. Dintre acestea, 240.470 de masini au fost vandute numai in Europa Occidentala, cele mai multe dintre preferintele vesticilor indreptandu-se spre modelul Duster. Pentru exemplificare, SUV-ul realizat in Romania a ocupat cea de-a sasea pozitie in topul alegerilor facute de cumparatorii francezi in 2011, inregistrand nu mai putin de 53.148 de inmatriculari. Cea de-a doua destinatie de export pentru Dacia a ramas Germania, oarecum paradoxal daca ne gandim la faptul ca guvernul federal al lui Angela Merkel n-a avut anul trecut niciun program de reinnoire a parcului auto. Si mai mult decat atat, Dacia a inregistrat aici o crestere a vanzarilor cu 7,8% fata de 2010, cand s-a bucurat de programul 'Rabla' in varianta germana. De asemenea, piata italiana a adus anul trecut un salt de peste 15 procente in vanzarile producatorului argesean, cu 26.838 de masini vandute in 'Cizma'.

Romanii prefera Duster 4X4

Pe o piata in scadere generala cu 8,3%, Dacia a vandut in 2011 in Romania 30.867 de vehicule. Fata de 2010, cifra reprezinta un picaj de 16% al vanzarilor, dar Dacia ramane lider, cu o cota de piata de 28,9%. Foarte important, aproape jumatate din totalul vanzarilor s-au realizat gratie programului 'Rabla'.

In principal, majoritatea vanzarilor interne s-au indreptat catre clientii de flote (companii mari, romanesti si straine). In ceea ce-i priveste pe clientii fizici, acestia au ramas deocamdata fideli berlinei Logan (21.099 de unitati), dar au urcat totodata modelul Duster pe locul secund in al modelelor cel mai bine vandute in Romania, cu 7.252 de inmatriculari in 2011. Conform lui Thomas Dubruel, director comercial general al marcilor Dacia, Renault si Nissan in Romania, preferintele romanilor s-au indreptat catre Duster cu tractiune 4X4, in versiunea de echipare Laureate.

Renault nu pleaca

Vehiculata in ultima perioada din cauza faptului ca Renault a decis ca modelul Dacia Lodgy sa fie fabricat la Tanger (Maroc) din colectii CKD produse la Mioveni, varianta mutarii definitive a uzinei din Mioveni nu sta in picioare. Oficialii Renault au afirmat ieri inca o data ca nu s-a pus deloc problema ca platforma argeseana sa fie delocalizata. 'Dacia este o marca romaneasca si nu se va muta de la Mioveni. Nu s-a pus deloc aceasta problema, iar Romania cu siguranta ca va ramane pe harta Renault sI pe viitor. Lodgy se va fabrica in Maroc deoarece la Mioveni se lucreaza deja in trei schimburi sI se produc sase modele concomitent, iar banda de lucru nu mai suporta inca unul nou', a declarat Thomas Dubruel. Potrivit acestuia, pe viitor Dacia va incerca sa atace si alte segmente de piata. Daca oficialul a admis ca in curand producatorul roman va patrunde pe piata britanica sI ca masinile vor primi in viitorul apropiat noi motorizari sI o transmisie automata, acesta a dezmintit categoric varianta aparitiei unui automobil Dacia electric: 'Tehnologia electrica este una scumpa si nu se regaseste in strategia Dacia pe termen scurt si mediu, care merge pe ideea unui raport imbatabil calitate-pret'.

Vanzari modele Dacia in Romania

1. Logan Berlina 15.830 unitati
2. Duster 7.252 unitati
3. Logan MCV 2.741 unitati
4. Sandero 2.519 unitati
5. Logan VAN 1.634 unitati
6. Logan pick-up 896 unitati

TOTAL: 30.867

Top 10 exporturi Dacia in 2011

1. Franta 94.278
2. Germania 43.452
3. Italia 26.838
4. Turcia 21.339
5. Algeria 19.242
6. Spania 15.641
7. Belgia 14.700
8. Polonia 7.382
9. Elvetia 6.051
10. Austria 5.697


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Marieta Seba, directoarea Companiei de Librării București, premiată la Gala „Femei care Schimbă România”

Marieta Seba, directoarea Companiei de Librării București,  premiată la Gala „Femei care Schimbă România”
La finalul săptămânii trecute, Marieta Seba, directoarea generală a Companiei de Librării București, a fost premiată în cadrul Galei „Femei care Schimbă România”, un eveniment dedicat excelenței feminine...

Premierul Ciucă, pe șantierul primei „autostrăzi nemțești” din România: va fi gata înainte de termen

Premierul Ciucă, pe șantierul primei „autostrăzi nemțești” din România: va fi gata înainte de termen
Premierul Ciucă a vizitat șantierul primei „autostrăzi nemțești” din România și a anunțat că obiectivul va fi inaugurat înainte de termen. Am primit garanții că va fi deschis traficul pe patru benzi, a sp...

Economia României Mari la sfârșitul Primului Război Mondial, aproape de colaps

Economia României Mari la sfârșitul Primului Război Mondial, aproape de colaps
Galerie Foto Sfârșitul Primului Război Mondial găsea economia României aproape de colaps. Industria era distrusă în proporţie de 60%, iar căile ferate, în proporţie de 30%. Producţia agricolă scăzuse puternic, astfel...

Euler Hermes: Pandemia ar putea amâna trecerea României în rândul economiilor cu venituri mari

Euler Hermes: Pandemia ar putea amâna trecerea României în rândul economiilor cu venituri mari
Îniţial se prognoza că România va face tranziţia către grupul ţărilor cu venituri medii mari cel târziu în 2026, dar criza provocată de Covid-19 întârzie în acest moment prognoza cu încă un an, arată o a...

Preţurile, instabilitatea politică și impredictibilitatea cursului sunt provocări pentru afaceri

Preţurile, instabilitatea politică și impredictibilitatea cursului sunt provocări pentru afaceri
Creşterea costurilor la materiilor prime, instabilitatea politică, avansul costurilor de transport şi impredictibilitatea cursului valutar sunt, în opinia oamenilor de afaceri, principalele provocări din 2022,...

Bitcoinul revine la 57.000 de dolari după selloff

Bitcoinul revine la 57.000 de dolari după selloff
Luni, preţul unui Bitcoin ajungea la 57.100 dolari la ora 16.45, în creştere cu 5% în ultimele 24 de ore, potrivit datelor agregate de CoinMarketCap, după ce principala criptomonedă la nivel mondial a scăzut...

Francul elvețian urcă la maximul ultimilor șase ani. La București rămâne în zona maximului istoric

Francul elvețian urcă la maximul ultimilor șase ani. La București rămâne în zona maximului istoric
Banca Națională a Elveției nu mai stă în calea aprecierii francului, potrivit datelor publicate luni, într-o schimbare care a atras atenția, astfel că moneda, socotită de refugiu, a atins cel mai ridicat nivel...

Beneficiile pentru angajați au scăzut DRAMATIC în 2020

Beneficiile pentru angajați au scăzut DRAMATIC în 2020
Beneficiile extrasalariale pentru angajaţi s-au diminuat cu 95% în 2020, comparativ cu anul anterior. Situața a devenit mai grabă în 2021 când acestea nu au mai fost acordate deloc, arată o analiză a...

Estimările oamenilor de afaceri români pentru 2022: instabilitate politică, criză economică, deprecierea leului

Estimările oamenilor de afaceri români pentru 2022: instabilitate politică, criză economică, deprecierea leului
Oamenii de afaceri români cred că anul viitor va continua instabilitarea politică, criza economică se va adânci, iar leul se va devaloriza în raport cu euro.  Totodată, 26,8% spun că nu au avut...

Pandemia de COVID-19 amână ajungerea României printre statele cu venituri mari

Pandemia de COVID-19 amână ajungerea României printre statele cu venituri mari
Deși prognozele inițiale arătau că România va ajunge printre statele cu venituri medii mari până în 2026, criza economică generată de pandemia de COVID-19 amână această tranziție cu un an, arată o...

Anunțul lui Sorin Grindeanu despre autostrada Sebeș - Turda

Anunțul lui Sorin Grindeanu despre autostrada Sebeș - Turda
Lotul 2 al autostrăzii Sebeș - Turda va fi dat în circulație, marți, după finalizarea unor lucrări minore. Vor fi însă restricții de circulație pe o porțiune de un kilometru, unde se va merge...

Construcțiile pe val. Creșteri de peste 25% la clădirile de locuințe în primele 10 luni din 2021

Construcțiile pe val. Creșteri de peste 25% la clădirile de locuințe în primele 10 luni din 2021
Autorizaţiile de construcție pentru clădiri rezidenţiale a crescut cu 25,3%, în primele 10 luni din acest an, raportat la aceeași perioadă din 2020, arată datele INS.  În perioada 1 ianuarie -...

Dosarul preturilor de transfer – importanța acestuia și caracteristicile unui dosar bun

Dosarul preturilor de transfer – importanța acestuia și caracteristicile unui dosar bun
Dosarul prețurilor de transfer este un document care se întocmește pentru tranzacțiile dintre companiile aparținând aceluiași grup de companii și pentru tranzacțiile dintre o companie și sediul permanent al...

APIA plătește 1,26 miliarde de euro pentru fermieri

APIA plătește 1,26 miliarde de euro pentru fermieri
În cadrul Campaniei de plăţi în avans pentru beneficiarii care au depus Cerere unică de plată în anul 2021 au fost declarați eligibili 745.155 de fermieri. Aceștia vor primi în total 1,26...

Consiliul Fiscal: Construcţia bugetului pentru anul 2022 va fi un test sever

Consiliul Fiscal: Construcţia bugetului pentru anul 2022 va fi un test sever
Consiliul Fiscal consideră că structura bugetului pentru anul 2022 va fi un test sever având în vedere necesitatea de a concilia gestionarea situaţiilor foarte dificile cu care se confruntă România (criza...
Serviciul de email marketing furnizat de