In 2011, constructorul de la Mioveni a vandut peste 343.000 de vehicule, consolidandu-si prima pozitie pe piata romaneasca. Comparativ cu 2011, vanzarile interne au inregistrat insa o scadere de aproape 16%, de la 36.730 de masini la 30.867 de unitati.
Dacia si-a pastrat pozitia in avangarda industriei grele romanesti si in 2011, constructorul auto consolidandu-si pozitia numarul unu prin vanzarea a 343.233 de vehicule. Ca si in 2010, grosul vanzarilor s-au realizat la export, unde Dacia a inregistrat un nou record, cu peste 312.000 de unitati comercializate. Dintre acestea, 240.470 de masini au fost vandute numai in Europa Occidentala, cele mai multe dintre preferintele vesticilor indreptandu-se spre modelul Duster. Pentru exemplificare, SUV-ul realizat in Romania a ocupat cea de-a sasea pozitie in topul alegerilor facute de cumparatorii francezi in 2011, inregistrand nu mai putin de 53.148 de inmatriculari. Cea de-a doua destinatie de export pentru Dacia a ramas Germania, oarecum paradoxal daca ne gandim la faptul ca guvernul federal al lui Angela Merkel n-a avut anul trecut niciun program de reinnoire a parcului auto. Si mai mult decat atat, Dacia a inregistrat aici o crestere a vanzarilor cu 7,8% fata de 2010, cand s-a bucurat de programul 'Rabla' in varianta germana. De asemenea, piata italiana a adus anul trecut un salt de peste 15 procente in vanzarile producatorului argesean, cu 26.838 de masini vandute in 'Cizma'.
Romanii prefera Duster 4X4
Pe o piata in scadere generala cu 8,3%, Dacia a vandut in 2011 in Romania 30.867 de vehicule. Fata de 2010, cifra reprezinta un picaj de 16% al vanzarilor, dar Dacia ramane lider, cu o cota de piata de 28,9%. Foarte important, aproape jumatate din totalul vanzarilor s-au realizat gratie programului 'Rabla'.
In principal, majoritatea vanzarilor interne s-au indreptat catre clientii de flote (companii mari, romanesti si straine). In ceea ce-i priveste pe clientii fizici, acestia au ramas deocamdata fideli berlinei Logan (21.099 de unitati), dar au urcat totodata modelul Duster pe locul secund in al modelelor cel mai bine vandute in Romania, cu 7.252 de inmatriculari in 2011. Conform lui Thomas Dubruel, director comercial general al marcilor Dacia, Renault si Nissan in Romania, preferintele romanilor s-au indreptat catre Duster cu tractiune 4X4, in versiunea de echipare Laureate.
Renault nu pleaca
Vehiculata in ultima perioada din cauza faptului ca Renault a decis ca modelul Dacia Lodgy sa fie fabricat la Tanger (Maroc) din colectii CKD produse la Mioveni, varianta mutarii definitive a uzinei din Mioveni nu sta in picioare. Oficialii Renault au afirmat ieri inca o data ca nu s-a pus deloc problema ca platforma argeseana sa fie delocalizata. 'Dacia este o marca romaneasca si nu se va muta de la Mioveni. Nu s-a pus deloc aceasta problema, iar Romania cu siguranta ca va ramane pe harta Renault sI pe viitor. Lodgy se va fabrica in Maroc deoarece la Mioveni se lucreaza deja in trei schimburi sI se produc sase modele concomitent, iar banda de lucru nu mai suporta inca unul nou', a declarat Thomas Dubruel. Potrivit acestuia, pe viitor Dacia va incerca sa atace si alte segmente de piata. Daca oficialul a admis ca in curand producatorul roman va patrunde pe piata britanica sI ca masinile vor primi in viitorul apropiat noi motorizari sI o transmisie automata, acesta a dezmintit categoric varianta aparitiei unui automobil Dacia electric: 'Tehnologia electrica este una scumpa si nu se regaseste in strategia Dacia pe termen scurt si mediu, care merge pe ideea unui raport imbatabil calitate-pret'.
Vanzari modele Dacia in Romania
1. Logan Berlina 15.830 unitati
2. Duster 7.252 unitati
3. Logan MCV 2.741 unitati
4. Sandero 2.519 unitati
5. Logan VAN 1.634 unitati
6. Logan pick-up 896 unitati
TOTAL: 30.867
Top 10 exporturi Dacia in 2011
1. Franta 94.278
2. Germania 43.452
3. Italia 26.838
4. Turcia 21.339
5. Algeria 19.242
6. Spania 15.641
7. Belgia 14.700
8. Polonia 7.382
9. Elvetia 6.051
10. Austria 5.697