Romania a epuizat locurile bune pentru amplasarea benzinariilor. Iesirile din orase, drumurile nationale si, mai nou , cioturile de autostrazi, sunt impanzite de sase branduri care se lupta pentru atragerea clientelei. Austriecii de la Petrom mizeaza pe o retea extinsa in toata tara, pecalitate si pe preturi joase. Rusii de la Lukoil le tin isonul si au plantat benzinarii in imediata lor apropiere. Kazahii de la Rompetrol au atacat zonele rurale cu o retea de statii expres si partenere, in timp ce ungurii de la Mol au fortat doar marile municipii. Italienii de la Agip s-au concentrat doar pe Bucuresti si sud-estul tarii. Puterea celor cinci a eliminat treptat "independentii".
Piata de distributie de carburanti din Romania este dominata de cinci companii care invart anual afaceri de 6,8 miliarde de euro, adica echivalentul a circa 6% din PIB. Mai exact cam cat reprezinta agricultura intregii tari. Business-ul lor s-a construit in special in ultimii 12 ani, perioada in care a avut loc o dezvoltare masiva a retelelor, fie prin amplasarea de statii in locuri noi, fie prin achizitii de la benzinarii independenti. Una dintre societati, Petrom, a plecat insa cu cativa pasi mai inainte, pentru ca a mostenit o buna parte din fostele statii PECO. Astazi, notiunea de profit este stapanita doar de doua dintre cele cinci companii, Petrom si Mol, in timp ce restul, Rompetrol, Lukoil si Agip, aduna pierderi. Profitul Petrom (care detine si brandul OMV) vine de la monopolul pe care societatea il are in sectorul de ...
Afla de pe Income Magazine care sunt locurile "de aur" ale benzinarilor, cum se imparte Romania intre cinci titani ai petrolului si vezi care sunt strategiile acestora.