Piata produselor cosmetice ar putea atinge, in acest an, circa 180 milioane euro, a declarat Adriana Goleanu, presedintele Organizatiei Patronale a Industriei Cosmeticelor (OPIC).
REDIVIVUS. Productia interna asigura doar 30% din consum. "Piata cosmeticelor a crescut, in ultimii doi ani, cu 10%-15%. Majorarea a avut loc pe fondul dublarii vanzarilor de produse romanesti", a mai spus Goleanu. Potrivit reprezentantilor patronatului, in ultima perioada, cosmeticele romanesti au inceput sa castige teren in fata celor importate, intrucat calitatea s-a imbunatatit, iar preturile sunt mai mici.In Romania sunt inregistrate 21 de societati producatoare de cosmetice. Pe piata se vand insa si produse contrafacute, provenite atat din tara (de la firme a caror activitate este greu de controlat), cat si din import. Principalii producatori interni sunt companiile Gerocossen, Gerovital, Farmec, Elmiplant si Lotus. In ceea ce priveste importurile, concurenta este reprezentata de Oriflame, Avon si LâOreal.
PROBLEME. Reprezentantii firmelor locale afirma ca principalele motive care mentin ridicata cota de piata a cosmeticelor sunt lipsa capacitatii de promovare a fabricilor autohtone si accesul dificil in marile lanturi de magazine. O alta problema importanta a producatorilor interni o constituie procurarea ambalajelor, majoritatea firmelor fiind nevoite sa le importe, ceea ce presupune costuri suplimentare. (Eliza Popa)
Citește pe Antena3.ro