Producătorii auto din întreaga Europă vor închide temporar porţile uzinelor în perioada următoare pentru a face faţă reducerii cererii de maşini, ca urmare a înrăutăţirii condiţiilor de creditare şi a crizei care se întinde către sectoarele economiei reale.
Renault va închide aproape toate fabricile din Franţa pentru perioade cuprinse între una şi două săptămâni începând de luni pentru a face faţă scăderilor, potrivit lui Fabien Gache, reprezentantul sindicatului CGT, citat de AFP.
"Aproape toate fabricile vor fi închise pentru o perioadă de una-două săptămâni, sau chiar mai mult. Întreruperea va începe săptămâna viitoare de la unitatea de producţie de la Le Mans, închisă pentru 15 zile”, a spus Gache. Producţia la fabrica de la Flins, din vestul Parisului, va fi stopată pentru 15 zile iar la fabrica de la Sandouville, o echipă din două nu va lucra până la finele anului, în vreme ce unitatea de la Douai va fi închisă "până în cea de-a 37-a săptămână a anului”.
Potrivit presei spaniole, grupul pregăteşte măsuri de trimitere în şomaj tehnic 5.500 de angajaţi de la fabrica din Valladolid ca parte a planului de reducere a producţiei mondiale cu 21% în ultimele 3 luni ale lui 2008.
Renault are 80.000 de angajaţi în Europa, şi mai anunţase în luna septembrie, că va desfiinţa 6.000 de locuri de muncă în Europa, inclusiv 4.900 din Franţa.
Dacia, lovită de criză
Şi Dacia, producătorul român aflat tot în proprietatea Renault, a anunţat că va întrerupe producţia la uzina de la Mioveni în zilele de 30 şi 31 octombrie, precum şi pe 13 şi 14 noiembrie, pentru a adapta programul de fabricaţie la cererea comercială.
"Fabricaţia de piese de schimb, activitatea anumitor sectoare ale Uzinei Mecanice, cea a centrului CKD (pachete de piese destinate exportului şi asamblării în alte uzine - n.r.), precum şi expediţiile de vehicule vor continua fără întrerupere” se spune într-un comunicat. În primele 9 luni ale anului, Dacia a vândut 194.165 automobile, în creştere cu 17% faţă de perioada similară a anului trecut. Vânzările au fost stimulate de exporturile din statele Vestice ale Europei, însă încetinirea economică observată recent în economiile occidentale duce la mai puţine vânzări.
Peugeot, reduceri masive la producţie
Peugeot, un alt constructor francez, este afectat de scăderea cererii de maşini. Compania va reduce masiv producţia, ca răspuns la scăderea estimată a vânzărilor în Europa de Vest, de 17% în trimestrul al patrulea, potrivit Financial Times.
Peugeot a avut în perioada ianuarie - septembrie venituri de 44,6 miliarde de euro, faţă de 44,8 miliarde de euro de anul trecut. Chiar dacă vânzările companiei au crescut cu 0,5%, până la 2.560.903 unităţi în primele nouă luni, situaţia nu e deloc liniştitoare. Asta deoarece vânzările au coborât cu 8,6%, la 716.224 unităţi, în trimestrul al treilea, când veniturile s-au diminuat cu 5,2%, la 13,3 miliarde de euro, de la 14 miliarde de euro în aceeaşi perioadă din 2007.
Peugeot se aşteaptă ca piaţa auto din Europa de Vest să scădă cu 17% în ultimul trimestru, ceea ce s-ar traduce printr-un declin de 8% pe întregul an.
Patru mari producători europeni, Renault, Peugeot, Daimer şi Fiat, au redus estimările privind rezultatele financiare ca replică a încetinirii afacerilor la nivel global.
Citește pe Antena3.ro