Preţul a devenit un factor mai important în procesul de achiziţie, promoţiile şi mărcile private câştigă teren. Acest comportament de consum e tipic în perioadele de criză economică, când unii oameni îşi pierd locul de muncă sau când salariile sunt reduse.
În această perioadă, marcată de pandemia de COVID-19, care a afectat şi economia mondială, se observă o schimbare a comportamentului de consum, inclusiv în România, astfel că oamenii sunt mai sensibili la preţ şi mai atenţi pe ce îşi cheltuie banii, spun analiştii companiei de cercetare de piaţă Nielsen, citați de Ziarul Financiar.
Mai exact, consumatorii se orientează către produse mai ieftine, inclusiv către mărci private sau ambalaje mai mari.
Totodată, scade frecvenţa cumpărăturilor, astfel că oamenii merg mai rar la magazine şi achiziţionează mai multe articole odată.
Totuşi, în funcţie de categoria de produse, se remarcă şi comportamente de consum diferite. Mai exact, la bunurile care sunt benefice pentru sănătate, preţul nu e cel mai important.
În perioadele de creştere – aşa cum a fost cazul până în 2019 inclusiv – se remarcă un uptrading, adică o orientare către produse mai scumpe.