Premierul Emil Boc a confirmat ieri aprobarea normelor de aplicare a Legii parteneriatului public-privat, afirmând că acestea creează un cadru suplimentar pentru atragerea investiţiilor în România, atât româneşti, cât şi străine.
Firmele care depun oferte pentru un parteneriat public-privat vor fi selectate pe baza rezultatelor obţinute la proiecte similare din ultimii cinci ani şi în urma unui audit financiar pe ultimii trei ani, investiţia fiind derulată obligatoriu printr-o companie de proiect în care investitorul este majoritar. Principalele criterii de analiză şi selecţie a candidaţilor cu care vor fi semnate contractele sunt scrisorile de garanţie bancară sau alte dovezi de asigurare a riscului profesional, cifra de afaceri globală sau în domeniul de afaceri aferent proiectului din ultimii trei ani şi un audit financiar emis de persoane autorizate pe precedenţii trei ani financiari.
Ofertantul va trebui totodată să demonstreze că a înţeles obiectivele proiectului, prin elaborarea unui document prin care să prezinte în concept propriu câteva elemente legate inclusiv de colaborarea cu partenerul public şi valoarea estimată a investiţiei, precum şi că există un acord de principiu încheiat între asociaţii firmei interesate. Pentru lucrări publice de interes local, precum drumuri comunale, zone de agrement, canalizare şi termoficare, locuinţe sociale, amenajare de terenuri cu destinaţie forestieră, proiectele de parteneriat public-privat vor putea fi iniţiate de consiliile judeţene, în timp ce proiectele de parteneriat public-privat pentru drumuri judeţene, reţele de alimentare cu apă realizate în sistem zonal, obiective turistice de interes judeţean sau regional nu vor putea fi iniţiate decât de Guvern şi ministere. Contractele de parteneriat public-privat pot fi de tipul proiectare-construcţie-operare-transfer, construcţie-operare-dezvoltare-transfer, construcţie-operare-transfer, dezvoltare-întreţinere-operare-transfer şi reabilitare-operare-transfer.