Fondatorul companiei aeriene cu tarife reduse easyJet vrea sa revolutioneze telefonia mobila, oferind cartele SIM pe Internet la preturi care sfideaza concurenta.
IOHANNA ONACA
Stelios Haji-Ioannou, cel care a pus bazele companiei aeriene easyJet, intampina dificultati comerciale, financiare si juridice in intentia sa de a-si dezvolta marca "easy" si de a revolutiona piata hoteliera, a Internetului si a telefoniei mobile, potrivit AFP.
Prezent deja in industria transportului aerian, a serviciilor financiare, a Internet cafe-urilor si pe piata inchirierii de masini, Stelios Haji-Ioannou a dezvaluit ultima creatie: easyMobile. "Aceasta inseamna a oferi telefonie mobila ieftina pentru toata lumea", a explicat Stelios.
STRATEGIE. Ideea omului de afaceri de origine cipriota, in varsta de 37 de ani, este intotdeauna aceeasi: propunerea unor tarife reduse si crearea unei cereri cu scopul de a obtine un volum mare al vanzarilor, care sa compenseze reducerea de pret.
Conceptul easyMobile se refera la vanzarea de cartele SIM prin Internet, care sa ofere utilizatorilor posibilitatea de a comunica la preturi care sfideaza toata concurenta. Sistemul easyMobile nu a fost inca asociat nici unui operator de telefonie mobila, conditie sine qua non pentru lansarea sa inainte de sfasitul anului 2004.
Citește pe Antena3.ro
Singurul partener posibil pentru easyMobile mai ramane gigantul mondial al telefoniei mobile, Vodafone, solutie care nu este insa cea mai potrivita pentru a obtine un acord pentru preturi mici. Fondatorul easyJet a intrat in parteneriat cu grupul de telecomunicatii danez TDC, care va administra functionarea sistemului easyMobile, in timp ce Stelios se va ocupa de marketing si de publicitate.
SOLUTII DE FINANTARE
Pentru a finanta numeroasele sale proiecte, tanarul milionar, fiul unui bogat armator grec, a fost gata sa vanda prima sa afacere: societatea navala Stelmar Shipping, specializata in transporturi petroliere. Stelios, care detine inca 27% din aceasta companie, credea ca era gata sa ia potul cel mare atunci cand compania americana OMI a depus o oferta de cumparare de 600 de milioane de dolari. Insa oferta a fost respinsa de consiliul de administratie al companiei Stelmar, spre descumpanirea familiei Haji-Ioannou. Aceasta inseamna insa doar o mica amanare pentru Stelios, care este determinat sa "zugraveasca din nou lumea in portocaliu".