x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Pasaj subteran in zona Băneasa

Pasaj subteran in zona Băneasa

de Elena Stan    |    05 Oct 2007   •   00:00
Pasaj subteran in zona Băneasa

Calvarul şoferilor care intră sau ies din Bucureşti pe DN1 va continua cel puţin un an. Luna aceasta au inceput lucrările la un pasaj subteran ce traversează DN1 la Aeroportul Băneasa.

Planul de Urbanism General al municipiului Bucureşti prevede, pentru fluidizarea traficului pe Drumul naţional 1 (DN1), realizarea unui pasaj inferior subteran in zona Aeroportului Băneasa. Lucrările propriu-zise la pasaj incep spre sfărşitul acestei luni, in prezent realizăndu-se etapele pregătitoare. Acestea sunt realizate de muncitori angajaţi de primărie.

Astfel, dacă luna viitore va fi dat in folosinţă şi pasajul de la kilometrul 9+850 din zona străzii Jandarmeriei, următorul blocaj va fi la intersecţia din zona Aeroportului Băneasa unde, in prezent, există un semafor. Pentru a fluidiza traficul in zona aeroportului, autorităţile vor realiza un pasaj subteran care să preia mare parte din traficul rutier din zonă şi vor desfiinţa semaforul. Ministerul Transportului şi Primăria au susuţinere şi din partea Poliţiei Rutiere care va asigura siguranţa circulaţiei in timpul lucrărilor.


FLUIDIZARE. "Luna aceasta incep lucrările la pasajulul inferior rutier realizat pe relaţia DN1 la intersecţia cu Bulevardul Aerogării şi Bulevardul Ion Ionescu de la Brad. După ce vom dezafecta intersecţia de la Aleea Privighetorilor, pe relaţia Bucureşti - Ploieşti vom mai avea semafor doar la Aeroportul Băneasa. După desfiinţarea semaforului de la Aleea Privighetorilor intersecţia va urma să aibă numai relaţii de dreapta. Deoarece scopul nostru este ca de la Bucureşti la Ploieşti şoferii să nu mai intălnească blocaje create de semafoare vom realiza o lucrare la aeroport, astfel incăt să desfiinţăm şi semaforul de la Băneasa, care in prezent creează probleme", a explicat Dan Scrieciu, şef serviciu Implementare Contracte Execuţie Lucrări din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romănia (CNADNR).


Lucrările vor dura un an

Pasajul costă 13 milioane de euro, bani asiguraţi de bugetul de stat. Pentru inceput vor fi mutate reţelele edilitare de pe amplasamentul lucrării, vor fi demontate obstacolele şi se vor realiza
exproprierile. "Pasajul subteran va avea o lungime de aproximativ 870 de metri din care zona pe dedesupt are 72 de metri. Acesta incepe după intersecţia DN1 cu Bulevardul Elena Văcărescu şi Strada Dobrogeanu Gherea şi se va sfărşi după intrarea de la Aeroportul Băneasa, la kilometrul 8+100. Pasajul va avea căte două benzi pe sens şi căte două laterale la sol. Tehnologia de execuţie a lucrării are prevăzută continuizarea circulaţiei rutiere pe perioada lucrărilor pe două benzi pe sens laterale", a declarat Scrieciu. Acesta a spus că nu s-a stabilit incă ce se va intămpla cu mijloacele de transport in comun care traversau DN1 in zona aeroportului de la Băneasa. "Nu ştim momentan ce se va intămpla cu autobuzele, insă se va face un management de trafic. Oricum avem prevăzut realizarea de alveole", a explicat Dan Scrieciu.


Aglomeraţie

Pe DN1 trec mai mult de 16.000 de vehicule fizice in 24 de ore, conform ultimului recensămănt de circulaţie realizat in anul 2005. O nouă măsurătoare a trafiului va fi realizată in 2010." Recensămăntul de circulaţie se face din cinci in cinci ani. Astfel, la ultimul recensămănt din 2005 media zilnică anuală inregistrată la kilometrul 10+310 de pe DN1 a fost de 69.281 de vehicule in 24 de ore iar la kilometrul 14+270 s-au inregistrat 51.864 de vehicule fizice in 24 de ore", a explicat Mariana Capră, director adjunct tehnic in cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romănia.

×
Subiecte în articol: economic zonă băneasa