x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Patru ani şi nouă luni de întârzieri

0
Autor: Elena Stan 27 Ian 2010 - 00:00
Patru ani şi nouă luni de întârzieri Karina Knapek/Jurnalul Naţional


Vara se dilată şinele, iar iarna îngheaţă macazurile. Forţa majoră, starea proastă a infrastructurii feroviare şi problemele tehnice sunt principalii factori pentru care trenurile de călători au totalizat în 2009 întârzieri cumulate de patru ani şi nouă luni.



Trenurile ajung la destinaţie cu întârzieri de sute de minute din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. Astfel, zilele acestea, din cauza temperaturilor foarte scăzute, CFR a anulat 22 de trenuri şi a impus nenumărate restricţii de viteză. "Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că trenurile circulă cu restricţii de viteză şi ajung, în general, la destinaţie cu întârzieri cuprinse între 40 de minute şi 110 minute din cauza temperaturilor foarte scăzute înregistrate la nivel naţional.

Întârzierea cea mai mare, de 250 de minute, s-a înregistrat la trenul IC 473, care a venit de la Budapesta şi a intrat întârziat la graniţă. În prezent, viteza trenurilor care circulă pe raza judeţelor afectate de avertizarea cu cod galben de ger a fost adaptată la temperaturile foarte scăzute care se înregistrează la nivelul şinei (aproximativ minus 20 de grade Celsius)", potrivit Ministerului Transporturilor.

ÎNTÂRZIERI DIN 2009
Zicala "iarna nu-i ca vara" nu se aplică şi în cazul trenurilor, deoarece acestea întârzie indiferent de anotimp. Pe tot parcursul anului trecut trenurile au întârziat aproape cinci ani. "În 2009, CFR a pus în circulaţie 567.000 de trenuri, respectiv 1.553 de trenuri pe zi, care au parcus 64,6 milioane de kilometri. Timpul mediu de întârziere înregistrat de un tren pe zi este de 4,6 minute", potrivit CFR Călători. Astfel, potrivit datelor transmise de CFR, trenurile au întârziat în fiecare zi câte 7.144 de minute. Dacă facem un calcul simplu, vom observa că pe parcursul celor 365 de zile trenurile au întârziat 2,6 milioane de minute, adică 43.458 de ore sau 1.810 zile, adică patru ani şi nouă luni. Potrivit celor de la CFR Infrastructură, trenurile au înregistrat întârzieri de 2,17 minute la suta de kilometri parcursă.

CINE E VINOVAT
În circa 66,76% dintre cazuri, cauzele întârzierii trenurilor sunt restricţiile de viteză, aproximativ 24,82% au cauze externe sistemului feroviar şi aproximativ 8,42% dintre întârzieri sunt provocate de defecţiunea locomotivelor şi vagoanelor. Cele mai mari întârzieri au fost înregistrate în luna decembrie a anului trecut, când trenurile ce veneau din Constanţa şi trebuiau să ajungă în Gara de Nord din Capitală au înregistrat întârzieri de peste 900 de minute.

Alte întârzieri-"record" au fost provocate de evenimente deosebite, cum ar fi deraierea sau accidentele. Infrastructura feroviară a determinat întârzieri la îndrumare în raport de 52,11%, problemele tehnice ale materialului rulant care aparţine operatorului de transport în raport de 23,12%, iar forţă majoră (calamităţi naturale, evenimente de cale ferată, furturi de echipamente de siguranţa circulaţiei, căi ferate vecine, greve şi restricţii de viteză necesare pentru derularea lucrărilor de reabilitare pe coridoarele paneuropene) în 24,75% dintre cazuri.

Culmea întârzierii, potrivit informaţiilor furnizate de MTI, este că unele trenuri au plecat cu întârziere chiar din gara de unde se formau.
Citeşte mai multe despre:   economic

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Cum utilizaţi comparatorul de oferte al ANRE

Cum utilizaţi comparatorul de oferte al ANRE
Dacă doriţi să comparaţi ofertele furnizorilor în piaţa concurenţială, ANRE vă pune la dispoziţie un comparator de oferte pe care îl găsiţi pe site-ul Autorităţii la adresa www.anre.ro. După ce accesaţi...

Cine sunt ofertanții prețurilor de chilipir pentru curentul casnic

Cine sunt ofertanții prețurilor de chilipir pentru curentul casnic
Există un „Top 5” al companiilor care furnizează electricitate și care, conform ofertelor vehiculate oficial, ar putea pune la dispoziția consumatorilor cele mai avantajoase oferte, din punctul de vedere al...

Bilanțul primilor ani de liberalizare a pieței de energie: 75% dintre clienții Enel au deja contracte concurențiale, potrivite nevoilor acestora

Bilanțul primilor ani de liberalizare a pieței de energie: 75% dintre clienții Enel au deja contracte concurențiale, potrivite nevoilor acestora
La 1 ianuarie 2021, momentul liberalizării totale a pieței de energie electrică, România avea, potrivit datelor oficiale, aproape 2,9 milioane de consumatori casnici cu contracte de furnizare la prețuri...

Consiliul Concurenţei se concentrează pe monitorizarea pieţei

Consiliul Concurenţei se concentrează pe monitorizarea pieţei
Sectorul energiei electrice și cel al gazelor naturale sunt domenii prioritare, pe care Consiliul Concurenţei le monitorizează cu atenție, având în vedere impactul pe care îl are asupra populației procesul de...

O liberalizare ratată: Să se revizuiască, primesc, dar să nu se schimbe nimic

O liberalizare ratată: Să se revizuiască, primesc, dar să nu se schimbe nimic
Galerie Foto După tensiunile create de modul haotic în care a fost gestionat procesul de liberalizare a pieţei de energie, Agenţia Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) încearcă acum să calmeze clienţii...

Bunăvoinţa furnizorilor şi false aşteptări pentru clienţi

Bunăvoinţa furnizorilor şi false aşteptări pentru clienţi
Galerie Foto Ministrul Energiei, Virgil Popescu, se declară şi el nemulţumit de actuala situaţie şi spune că a fost prelungită perioada în care poate fi schimbat contractul de furnizare. Deşi recunoaşte că cei care nu...

Ofertele marilor furnizori de energie pentru piaţa concurenţială

Ofertele marilor furnizori de energie pentru piaţa concurenţială
Galerie Foto Pentru a vă alege contractul în piaţa concurenţială care vi se potriveşte cel mai bine consumului dumneavoastră trebuie să vă înarmaţi cu răbdare şi să consultaţi ofertele cât mai multor furnizori....

Facturile la energie îi curentează mai tare pe estici

Facturile la energie îi curentează mai tare pe estici
Galerie Foto Energia electrică pare ieftină comparativ cu alte țări UE, dar în raport cu veniturile populației, reprezintă un lux. Românul cel mai prost plătit poate cumpăra mai puţin de jumătate din cantitatea de...

Totul despre încheierea contractelor în piaţa concurenţială

Totul despre încheierea contractelor în piaţa concurenţială
La alegerea ofertelor pentru trecerea din piaţa reglementată în piaţa concurenţială sau pentru a prelungi valabilitatea contractului pe piaţa liberă, clienţii casnici  trebuie să fie foarte atenţi la valo...

Ajutorul pentru energie, până la 70% din venit

Ajutorul pentru energie, până la 70% din venit
Guvernul a discutat, în primă lectură, proiectul de lege privind consumatorul vulnerabil de energie, o iniţiativă legislativă care face valuri în România încă din 2012. Ajutorul financiar, acordat în funcție...

Clienții întreabă, Hidroelectrica răspunde

Clienții întreabă, Hidroelectrica răspunde
Schimbarea furnizorului de electricitate presupune întreruperea curentului electric? Nu, trecerea contractului la Hidroelectrica nu presupune întreruperea alimentării. Se schimbă doar oferta de energie de...

Dumitru Chisăliță, preşedintele Asociaţiei Energia Inteligentă: Discursuri amăgitoare, tarife mai mari, niciun vinovat

Dumitru Chisăliță, preşedintele Asociaţiei Energia Inteligentă: Discursuri amăgitoare, tarife mai mari, niciun vinovat
Discursurile amăgitoare, expuse de autorități în spațiul public în ultimele zile, sunt de două ori nefaste pentru românul de rând: – Prima ar fi că ele creează așteptări la nivelul omului de rând care...

Corina Popescu, directorul general al Grupului Electrica: „Suntem mai mult decât un furnizor de energie. Suntem un partener care oferă prețuri stabile și predictibilitate”

Corina Popescu, directorul general al Grupului Electrica: „Suntem mai mult decât un furnizor de energie. Suntem un partener care oferă prețuri stabile și predictibilitate”
Galerie Foto Liberalizarea pieței de energie electrică poate aduce, pe termen lung, beneficii pentru consumatorii casnici, în condițiile în care aceștia știu cum să își aleagă corect furnizorul de energie și ce trebuie s

Avioanele Boeing 737 MAX, implicate în două catastrofe aeriene, vor putea zbura din nou în Europa

Avioanele Boeing 737 MAX, implicate în două catastrofe aeriene, vor putea zbura din nou în Europa
Avioanele Boeing 737 MAX vor putea zbura din nou în Europa începând de săptămâna viitoare, la aproape doi ani de la imobilizarea lor la sol, ca urmare a două accidente care au dus la moartea a 346 de morți, a...

Riscurile pentru companiile românești în 2021. Ce state nu sunt afectate de pandemie

Riscurile pentru companiile românești în 2021. Ce state nu sunt afectate de pandemie
Principalele riscuri pentru firmele românești în acest an sunt pandemia de coronavirus, întreruperea activității și impredictibilitatea legislației în domeniu, arată studiul Allianz Risk Barometer...
Serviciul de email marketing furnizat de