x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Piaţa auto din România va creşte cu 15%,în 2019, gradul de adopţie al vehiculelor hibrid, peste media europeană

Piaţa auto din România va creşte cu 15%,în 2019, gradul de adopţie al vehiculelor hibrid, peste media europeană

11 Apr 2019   •   14:11
Piaţa auto din România va creşte cu 15%,în 2019, gradul de adopţie al vehiculelor hibrid, peste media europeană
Sursa foto: cfv2

Piaţa auto locală ar putea creşte în acest an cu 15% comparativ cu anul 2018, iar gradul de adopţie al vehiculelor hibrid se va menţine ridicat, în condiţiile în care acesta depăşeşte media europeană, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, Edit Târcolea, general manager Toyota România. 

Conform datelor prezentate joi de către reprezentanţii importatorului exclusiv al mărcilor Toyota şi Lexus pe plan local, mai mult de jumătate din totalul vânzărilor constructorului nipon în România (57%), raportate în 2018, au fost modele hibrid. 

De asemenea, cifra de afaceri înregistrată în România de reprezentantul oficial al mărcii japoneze s-a cifrat la 304 milioane de euro, în creştere cu 23% faţă de anul precedent, iar estimările pentru 2019 sunt de majorare a acestei sume până la 340 de milioane de euro. 

"Estimările arată o creştere pentru piaţa auto din România de 15%, în 2019 faţă de anul anterior. În această marjă, modelele hibrid sunt pe un trend ascendent. Performanţa Toyota s-a datorat în mare parte comercializării modelelor hibrid, care au ajuns să reprezinte 57% din numărul total de unităţi vândute în România, în 2018. Investim continuu în tehnologie, iar scopul nostru este să oferim electrificare pentru cei mulţi, nu doar pentru cei bogaţi. Toyota este pionier în domeniul electrificării, cu o vastă expertiză în dezvoltarea, producerea şi îmbunătăţirea noilor tehnologii, dobândite pe parcursul a peste două decenii de investiţii în cercetare şi dezvoltare. Am vândut peste 13 milioane de maşini electrificate în întreaga lume, de la lansarea în 1996 a modelului Prius. Până în 2050, ne dorim să reducem cu 90% emisiile de CO2 ale noilor vehicule, comparativ cu anul 2010, şi să contribuim astfel la un mediu mai curat", a spus Târcolea. 

Potrivit sursei citate, în 2018, Toyota a comercializat în România 5.745 de vehicule, mai mult cu 20% comparativ cu anul 2017. Planurile pe acest segment pentru 2019 relevă o creştere a numărului de unităţi vândute, până la 7.000 din marca Toyota şi 250 Lexus. 

La nivel general, pe plan local, producătorul auto nipon a înregistrat o creştere a cotei de piaţă cu 0,2 puncte procentuale, aceasta ajungând, anul trecut, la 3,9%. Raportat la segmentul maşinilor hibrid, Toyota România este lider cu o cotă de 69%. 

În cadrul conferinţei de joi, oficialii reprezentanţei locale a mărcii au prezentat şase noi modele Toyota - Corolla Sedan, Corolla Hatcback, Corolla Touring Sports, RAV 4, Prius Plug-In şi Camry, respectiv două modele Lexus - ES şi UX. 

La eveniment au fost prezenţi sportivi campioni mondiali, europeni şi olimpici, precum: Ana-Maria Brânză (scrimă), Alina Dumitru (judo), Alina Vuc (lupte), Ivan Patzaichin (kaiac-canoe) şi Mihai Covaliu (scrimă) - actual preşedinte al Comitetului Olimpic şi Sportiv Român (COSR). 

Toyota România este importatorul exclusiv pentru mărcile Toyota şi Lexus în România, parte din grupul Inchcape - cel mai mate distribuitor şi retailer auto din lume, cu o prezenţă globală în 32 de ţări şi având peste 18.000 de angajaţi. AGERPRES

×
Subiecte în articol: auto piata auto vanzari