Un nou aflux masiv de cereale din Ucraina va afecta astfel principala cale de transport spre Europa.
Autoritățile recunosc faptul că presiunea va crește și mai mult însă nu spun nimic despre lipsa de investiții pe care ar fi trebuit să o facă de-a lungul timpului iar mărfurile din și dinspre România sunt lăsate de multe ori pe plan secund.
Atât administrația portuară, cât și operatorii privați au făcut eforturi și achiziții importante, astfel încât timpii de așteptare să se reducă, iar capacitatea de stocare și procesare să crească dar nu este suficient.
"Ne așteptăm ca în luna următoare să existe o presiune mai mare din partea mărfii ucrainene, pe Portul Constanța. Portul Constanța a fost pregătit și anul trecut, nu uitați că anul trecut a fost principalul punct de ieșire al cerealelor ucrainene. Ne-am făcut lecțiile față de anul trecut. Credem că vom putea procesa cantități mai mari de cereale din Ucraina, nu în detrimentul mărfii românești", a spus Dan Dolghin, director terminal de cereale, Portul Constanța.
Totodată, președintele Klaus Iohannis a precizat că ”jumătate din cerealele ucrainene s-au exportat prin România” până acum.
Portul Constanța