x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

România, ţara supermarketurilor: 70% dintre români se aprovizionează de la centrele comerciale mari

0
01 Iul 2014 - 18:45
România, ţara supermarketurilor: 70% dintre români se aprovizionează de la centrele comerciale mari Thinkstock


Majoritatea românilor (7 din 10) preferă să îşi facă cumpărăturile în centrele comerciale mari, în timp ce 27% dintre consumatori le preferă pe cele mai mici, conform celui mai recent studiu CBRE - 'How Consumers Shop' (Modul de cumpărare al consumatorilor), ediţia despre România. Cumpărăturile din magazinele stradale reprezintă o opţiune pentru numai 2% dintre consumatori. Prin comparaţie, 1 din 5 europeni alege zona stradală în detrimentul altor formate de retail. Românii recunosc schimbările pozitive petrecute la nivelul centrelor comerciale în ultimii ani, însă investiţiile în servicii şi facilităţi sunt vitale pentru a menţine cota de piaţă în acest segment foarte competitiv.

Ce ne atrage la magazinele mari
Curăţenia, preţul şi siguranţa sunt cei mai importanţi factori care determină alegerea unui anumit centru comercial de către consumatori. Acest lucru este valabil nu numai pentru România, ci pentru toate ţările incluse în studiu, pentru toate tipurile de centre comerciale şi pentru toate categoriile de vârstă.
Acelaşi studiu prezintă trei grupuri distincte de ţări (grupate geografic) care împărtăşesc caracteristici de shopping - 'Centre comerciale mondene' (Turcia, Spanai, România, Italia, Irlanda), 'Consumatori utilitari' (Suedia, Norvegia, Danemarca, Republica Cehă) şi 'Mainstream european' (Austria, Belgia, Franţa, Germania, Marea Britanie, Grecia, Ungaria, Olanda, Polonia, Rusia, Elveţia).
Clienţii din România, atât din perspectiva grupului de ţări, cât şi din cea a mediei europene, acordă o mai mare pondere în decizia de alegere a centrului comercial prezenţei unui hypermarket/supermarket, dar şi ofertei de entertainment şi găzduire de evenimente în cadrul centrului (cum ar fi prezentări de modă, lansări de film, evenimente pentru copii).
Relativ similar cu restul europenilor, centrele mai mici, cu mai puţin de 50 de magazine, sunt alese de aproximativ 27% din consumatori.
Magazinele high-street sunt practic non-existente pentru români, doar 2% preferându-le ca destinaţie de shopping. Prin comparaţie, 1 din 5 europeni alege acest format de retail. Românii privesc zona stradală mai degrabă ca o destinaţie unde pot beneficia de o gamă largă de facilităţi de catering, inclusiv restaurante de bună calitate.
55% dintre consumatorii români afirmă că centrul lor comercial s-a îmbunătăţit în ultimii trei ani, faţă de 40% dintre europeni.

Comerţul prin poştă ia avânt
În timp ce toţi consumatorii sunt obişnuiţi să jongleze o gamă largă de canale în procesul de cercetare şi de cumpărare, în continuare aproape 9 din 10 români vor merge la un magazin pentru achiziţionarea de produse non-alimentare, iar 76% dintre consumatori afirmă că verifică preţurile şi detaliile despre produs online.
Cea mai mare surpriză vine de la utilizarea de comenzi poştale sau cataloage, românii fiind peste media europeană în utilizarea acestor metode. 66% dintre consumatori arată că vor folosi mai des sectorul online, în scopul de a face cumpărături, iar 40% declară că vor reduce frecvenţa de utilizare a comenzilor poştale sau prin catalog în viitor.
CBRE a intervievat 21.000 de consumatorii din Austria, Belgia, Republica Cehă, Danemarca, Franţa, Germania, Marea Britanie, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, România, Rusia, Africa de Sud, Spania, Suedia, Elveţia, Turcia. 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Profitul celei mai mari companii româneaști de petrol se prăbușește

Profitul celei mai mari companii româneaști de petrol se prăbușește
Compania OMV Petrom a înregistrat un profit net cu 70% mai mic față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 826 de milioane de lei. Veniturile din vânzări au scăzut cu 17%, până la 15,1 miliarde...

Weekendul schimbărilor. Reguli noi din 1 noiembrie

Weekendul schimbărilor. Reguli noi din 1 noiembrie
În zilele acestui sfârșit de săptămână (31 octombrie - 1 noiembrie) se vor „alinia” mai multe termene stabilite anterior ca date de intrare în vigoare a unor reglementări noi. Principalele schimbări vor...

MFP: Tratamentul anti-Covid a dublat deficitul

MFP: Tratamentul anti-Covid a dublat deficitul
Guvernul ne spune că sumele „lăsate în economie” pentru combaterea crizei au generat mai mult de jumătate din deficitul bugetar. Mediul de afaceri nu dă semne însă că ar fi beneficiat de mare ajutor,...

Cercetătorii și specialiștii sunt așteptați la primul târg de invenții și inovații din domeniul alimentar

Cercetătorii și specialiștii sunt așteptați la primul târg de invenții și inovații din domeniul alimentar
La sfârșitul lunii noiembrie va avea loc primul târg de invenții și inovații din domeniul alimentar din România, INOVALIMENT. Evenimentul se va desfășura online, în perioada 23-27 noiembrie 2020, și este...

Investițiile străine se prăbușesc

Investițiile străine se prăbușesc
Investiţiile străine directe la nivel global vor scădea cu 40% în 2020, pe fondul temerilor privind o recesiune profundă, estimează Conferinţa Naţiunilor Unite pentru Comerţ şi Dezvoltare (UNCTAD). În primul...

Cîțu: Deficit peste 6% la nouă luni

Cîțu: Deficit peste 6% la nouă luni
Deficitul bugetar pe primele nouă luni din 2020 este de 67,27 miliarde de lei, sau 6,36% din Produsul Intern Brut (PIB), a declarat ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu. Potrivit acestuia, țara noastră...

Conform noii directive europene, statele membre trebuie să anunţe Comisia Europeană cu privire la orice proiect de lege ce conţine reglementări tehnice

Conform noii directive europene, statele membre trebuie să anunţe Comisia Europeană cu privire la orice proiect de lege ce conţine reglementări tehnice
Directiva (EU) 2015/1535 prin care statele membre trebuie să anunţe Comisia cu privire la orice proiect de lege ce conţine reglementări tehnice, înainte de adoptarea acestuia, îşi propune să prevină crearea de...

Schimbări rele pe piața muncii. Angajații acceptă condiții sub nivelul lor

Schimbări rele pe piața muncii. Angajații acceptă condiții sub nivelul lor
Pandemia de coronavirus aduce schimbări majore pe piața muncii din România. Persoanele care și-au căutat un loc de muncă, începând din luna martie, au fost de acord să lucreze în posturi inferioare...

Industria, motorul economiei românești

Industria, motorul economiei românești
Industria reprezintă în România 24,1% din valoarea adăugată, țara noastră fiind printre statele UE unde această ramură a economiei este cea mai dezvoltată.  În funcție de producția generată,...

Patru din cinci case nu au asigurare la cutremur

Patru din cinci case nu au asigurare la cutremur
Din cele 9 milioane de locuințe existente în fondul locativ național, mai puțin de două milioane au asigurare împotriva dezastrelor naturale (cutremur, inundații, alunecări de teren), ceea ce înseamnă că...

Deși mai scumpe, creditele în lei atrag românii

Deși mai scumpe, creditele în lei atrag românii
Creditele în lei, care au dobândă mai mare, au crescut, iar cele în valută au scăzut,pe fondul deprecierii monedei naționale, în cele șase luni scurse de la introducerea actului normativ care permite amânarea...

Inițiativa celor Trei Mări va pompa bani grei în România

Inițiativa celor Trei Mări va pompa bani grei în România
Reprezentanții la vârf ai mediului de afaceri din țările membre ale Inițiativei celor Trei Mări (I3M), printre care și România, reuniți zilele acestea la Tallinn, în Estonia, au pe masa negocierilor crearea...

Majorarea pensiilor și alocațiilor, impact de 13 mld. lei în prima lună

Majorarea pensiilor și alocațiilor, impact de 13 mld. lei în prima lună
Cheltuielile bugetare cu asistența socială (din care pensiile și alocațiile copiilor reprezintă peste 80%) au urcat cu 12,9 miliarde de lei în septembrie - prima lună în care fuseseră majorate - față de...

70 mld. lei, activele Pilonului II de pensii

70 mld. lei, activele Pilonului II de pensii
La mijlocul lunii octombrie, titlurile de stat reprezentau 67,2% din plasamentele realizate de cele şapte fonduri de pensii private autorizate pentru Pilonul II. Per total, valoarea activului net era de 70,031 miliarde...

Obiceiuri schimbate de pandemie. Oamenii preferă să circule în propriile mașini

Obiceiuri schimbate de pandemie. Oamenii preferă să circule în propriile mașini
Măsurile de protecție pentru limitarea răspândirii pandemiei de coronavirus i-a determinat pe mulți oameni să folosească autoturismul ori să apeleze la firmele de taximetrie în defavoarea transportului...
Serviciul de email marketing furnizat de