x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Vacanţe ieftine pe bază de programare

Vacanţe ieftine pe bază de programare

de Elena Stan    |    12 Ian 2010   •   00:00
Vacanţe ieftine pe bază de programare
Sursa foto: Yiorgos Karahalis/REUTERS

Criza a determinat agenţiile de turism să contracteze locuri mai puţine la hotel şi la avion faţă de anul trecut. Pentru a nu mai înregistra pierderi, unele agenţii vor reduce tarifele pachetelor turistice cu 20%-25% faţă de anul trecut şi vor miza pe programele de înscrieri timpurii.



Operatorii din turism apelează anul acesta la diferite metode pentru a depăşi criza şi pentru a nu mai înregistra pierderi ca anul trecut. "Majoritatea operatorilor din turism a contractat pentru anul acesta cu 5%-20% mai puţine locuri pentru hotel şi avion comparativ cu anul trecut. O altă măsură luată de agenţiile de turism constă în alianţa la cursele externe. Dacă până acum aveam curse charter care aveau turişti doar de la o agenţie, anul acesta se va ajunge şi la şase agenţii pe aceeaşi cursă.

Această măsură va determina şi o stagnare a preţurilor la pachetele turistice deoarece nu o să le mai convină agenţiilor să reducă preţurile din moment ce locurile sunt mult mai puţine. Dacă se vor opera reduceri de preţ, se va face în funcţie de destinaţie, de sezon, de numărul de locuri etc.", ne-a declarat Ciprian Enea, consultant turistic la besttourism.ro

"În 2010 îi vom încuraja pe turişti să aleagă ofertele cu reducere early booking, care le dă posibilitatea de a economisi între 10%-30% din valoarea pachetului. Vom crea mai multe pachete turistice cu reduceri spre deosebire de 2009 şi vom miza mai puţin pe vânzarea pachetelor last-minute. Nu vom lansa destinaţii noi, iar numărul de locuri pentru chartere va fi realist stabilit, în conformitate cu cererea", ne-a explicat Mircea Vladu, preşedinte Prestige Tours.

OFERTELE SPECIALE SUNT LA MARE CĂUTARE
În timp ce unele agenţii au fost nevoite să vândă de nevoie pachete turistice la preţuri cu 40% mai mici decât cel real, alte agenţii, care au avut locuri puţine contractate, au înregistrat creşteri. "Anul 2009 a fost un an slab pentru turism, un an dificil şi plin de provocări, dar nu dezastruos. Pentru a depăşi criza, operatorii din turism şi-au dat seama că trebuie să promoveze mult mai mult programe de tipul «înscrieri timpurii», prin care turistul care şi-a achiziţionat vacanţa din timp a beneficiat de reduceri substanţiale", ne-a explicat Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

"În 2009 a crescut numărul de turişti cu aproximativ 10%-20%, comparativ cu 2008. Creşterea a fost înregistrată pe baza introducerii unor oferte speciale şi a unor preţuri mai mici decât în 2008. Am putea spune că a fost muncă mai multă pe bani mai puţini. Prin urmare, profitul este în scădere", a spus Mircea Vladu. "În turismul intern, tarifele au scăzut cu 20%-25% faţă de 2008, ajungând la nivelul de acum doi ani, în timp ce în turismul extern tarifele au scăzut cu numai 10%. Cu toate aceste reduceri, numărul turiştilor s-a redus la nivelul Revelionului 2004-2005", a declarat Daniel Vasilescu, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

"Sperăm ca 2010 să fie la fel ca 2009, an în care am înregistrat o creştere cu 20% a profitului şi a numărului de turişti. Pentru 2010 am negociat preţuri foarte bune la hoteluri de patru şi cinci stele. Astfel, dacă acum doi ani, turistul îşi cumpăra cu 500 de euro un pachet care includea cazare la hotel de trei stele, în 2010, cu aceiaşi bani va cumpăra un pachet turistic care include cazare la hotel de patru stele sau chiar cinci stele", a spus Cristian Pandel, manager Christian Tour.

×
Subiecte în articol: economic