x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Valorile taxei auto, modificate

0
Autor: Elena Stan 24 Ian 2008 - 00:00

Noua formulă de calcul a taxei de primă înmatriculare a fost realizată de autorităţile române la indicaţiile experţilor Comisiei Europene. Astfel, valoarea taxei auto scade de zece ori pentru maşinile Euro 1, mai vechi de 14-15 ani şi se dublează sau chiar se triplează la maşinile noi Euro 4.



Noua formulă de calcul a taxei de primă înmatriculare a fost realizată de autorităţile române la indicaţiile experţilor Comisiei Europene. Astfel, valoarea taxei auto scade de zece ori pentru maşinile Euro 1, mai vechi de 14-15 ani şi se dublează sau chiar se triplează la maşinile noi Euro 4.



EURO 4

  • 1.400-1.600. Pentru o maşină nouă Euro 4 cu motorizare de 1.400-1.600 cmc, taxa auto va creşte de la 184 euro la 480 euro, pentru o maşină care o vechime de una-trei luni, suma plătită urcă de la 184 euro la 461 euro. În acceaşi categorie, vehiculele cu vechime de 3-6 luni vor fi taxate cu 446 de euro, faţă de 184 euro în prezent, iar taxa creşte de la 184 euro la 432 euro (vechime 6-9 luni) şi de la 324 euro la 394 euro (vechime 1-2 ani). Taxa scade pentru autovehiculele Euro 4 cu cilindree între 1.400-1.600 cmc mai vechi de doi ani, de la 375 euro la 360 euro (vechime de 2-3 ani), de la 375 euro la 331 euro (vechime 3-4 ani) şi de la 342 euro la 302 euro (vechime 4-5 ani).
  • 1.600-1.900. Pentru o maşină nouă Euro 4 cu cilindree de 1.600-1.900 cmc, taxa auto aproape se dublează, de la 509 euro la 950 euro, o majorare similară fiind operată şi în cazul maşinilor cu o vechime de 1-3 luni, de la 509 euro la 912 euro. O taxă mai mare va fi plătită şi pentru maşini cu o vechime de 3-6 luni, de la 509 euro la 884 euro, şi de 6-9 luni, de la 509 euro la 855 euro. Pentru o vechime de 2-3 ani, taxa scade cu o treime la maşinile Euro 4 (motoare de 1,6-1,9 litri) de la 1.040 euro la 713 euro, la vechime de 3-4 ani de la 1.040 euro la 656 euro, iar la vechime de 4-5 ani de la 948 euro la 599 de euro.
  • 1.900-2.000. Astfel, vehiculele noi Euro 4 cu cilindree între 1.900 şi 2.000 vor fi taxate aprope de două ori mai scump, cu 1.000 de euro faţă de 536 de euro, nivel aplicat în prezent pentru toate maşinile din această categorie mai noi de 9 luni. Taxa creşte pe diferite bande la 960 de euro (vechime 1-3 luni), 930 de euro (vechime 3-6 luni) şi 900 de euro (vechime 6-9 luni). La această categorie, nivelul de taxare va scădea începând de la vehiculele mai vechi de un an, de la 945 euro la 820 de euro (vechime 1-2 ani ), de la 1.095 euro la 750 euro (vechime 2-3 ani), de la 1.095 euro la 690 euro (vechime 3-4 ani) şi de la 998 de euro la 630 de euro (vechime 4-5 ani).
  • 2.000- 2.200. Noua grilă prevede o dublare şi la taxarea autovehiculelor noi Euro 4 dotate cu motorizări de 2.000-2.200 de centrimetri cubi, de la 842 de euro la 1.540 de euro. Taxa de 842 de euro, valabilă şi pentru primele 9 luni de la fabricaţie, va urca la 1.478 de euro în cazul maşinilor cu vechime de 1-3 luni la 1.432 de euro (vechime 3-6 luni) şi 1.386 euro (vechime 6 luni-9 luni).
  • La o vechime de 1-2 ani, taxa pentru Euro 4 (2-2,2 litri) coboară de 1.485 de euro la 1.263 euro, iar pentru maşinile de 2-3 ani de la 1.720 euro la 1.155 euro. La intervalele de vechime 3-4 ani şi 4-5 ani, taxa scade cu 40%, la 1.063 euro faţă de 1.720 euro, respectiv 970 de euro faţă de 1.568 euro.
  • 2.500-3.000. Autovehiculele noi Euro 4 între 2.500-3.000 cmc vor avea o taxă de 2.125 de euro, cu 50% mai sus decât nivelul actual aplicat pentru vechimi între 0 şi 9 luni, de 1.339 euro. Taxa va fi majorată la 2.040 euro (vechime 1-3 luni), 1.976 euro (vechime 3-6 luni) şi 1.913 euro (vechime 6-9 luni).
  • La o vechime de 1-2 ani, taxa la această categorie va fi redusă de la 2.363 de euro la 1.743 de euro, iar pentru maşinile de 2-3 ani se va plăti o sumă de 1.594 euro, faţă de 2.737 euro. Nivelul taxei coboară de la 2.737 euro la 1.466 euro (vechime 3-4 ani) şi de la 2.494 euro la 1.339 euro (vechime 4-5 ani).
  • PESTE 3.000. Ultima categorie Euro 4, cea de peste 3.001 cmc, va suferi modificări de taxare mai puţin ample pe segmentele unde cuantumul creşte, cel de până la un an, dar se vor aplica reduceri mai consistente în cazul maşinilor mai vechi de un an. Autoturismele noi din această categorie vor fi taxate cu 2.851 euro, faţă de taxa de 2.296 euro aplicabilă în prezent pentru vechime de până la 9 luni. Taxa va fi ridicată la 2.737 euro (vechime 1-3 luni), 2.651 euro (vechime 3-6 luni) şi 2.566 euro (vechime 6-9 luni). Nivelul de taxare va coborî între 42% şi 58% la maşinile de peste 3.001 cmc mai vechi de 12 luni. Astfel la vechime de 1-2 ani, taxa coboară de la 4.051 de euro la 2.338 de euro, iar la vechime de 2-3 ani, reducerea se va realiza de la 4.694 de euro la 2.138 de euro. Cele mai ample reduceri sunt aplicate în segmentul de vegime 3-4 ani, de la 4.694 euro la 1.967 euro, şi 4-5 ani, de la 4.276 euro la 1.796 euro.

 



EURO 3

  • 1.400- 1.600. La motorizări între 1.400-1.600 cmc Euro3 va plăti 816 euro, comparativ cu 1.145 euro în prezent, iar la vechime de 7-8 ani, taxa va fi redusă de la 1.145 euro la 720 euro, cu vechime de 1-2 ani, taxa urcă de la 1.080 euro la 1.312 euro. Maşinile vechi de 2-3 ani vor fi taxate cu 1.200 euro faţă de 1.251 euro, iar pentru cele fabricate în urmă cu 3-4 ani taxa scade de la 1.251 euro la 1.104 euro.
  • 1.600-1.900. Taxa la autovehiculele Euro3 şi capacitate de 1.600-1.900 cmc creşte pentru vechime de 1-2 ani de la 1.539 euro la 2.337 de euro, de la 1.783 euro la 2.138 (vechime 2-3 ani, de la 1.783 euro la 1.967 euro (vechime 3-4 ani), de la 1.625 euro la 1.796 euro (vechime 4-5 ani) şi de la 1.625 euro la 1.653 euro (vechime 5-6 ani). Sumele vor fi mai mici pentru maşinile de 6-7 ani, 1.454 euro faţă de 1.631 euro, şi 7-8 ani, 1.283 euro comparativ cu 1.631 euro.
  • 1.900-2.000. Motoarele Euro3 şi capacitate între 1.900-2.000 cmc au programate majorări de taxă numai în cazul maşinilor de 1-2 ani, de la 2.430 euro la 2.460 euro. Taxa va coborî de la 2.815 euro la 2.250 euro (vechime 2-3 ani), de la 2.815 euro la 2.070 euro (vechime 3-4 ani), de la 2.565 euro la 1.890 (vechime 4-5 ani ), de la 2.565 euro la 1.740 euro (vechime 5-6 ani), de la 2.576 euro la 1.530 euro (vechime 6-7 ani) şi de la 2.576 euro la 1.350 euro (vechime 7-8 ani).
  • PESTE 3.000. Nivelul taxei va fi majorat de la 5.267 de euro la 7.013 euro pentru maşinile Euro3 cu motorizări de peste 3.001 cmc şi o vechime de 1-2 ani şi de la 6.102 euro la 6.415 euro (vechime 2-3 ani). La această categorie, taxa va fi coborâtă de la 6.102 euro la 5.901 euro (vechime 3-4 ani), de la 5.559 euro la 5.388 euro (vechime 4-5 ani), de la 5.559 euro la 4.961 euro (vechime 5-6 ani), de la 5.583 euro la 4.362 euro (vechime 6-7 ani) şi de la 5.583 euro la 3.849 euro (vechime 7-8 ani).



EURO 2

  • 1.400-1.600. La motorizări între 1.400-1.600 cmc, taxa la vehiculele doatate cu Euro2 va fi redusă în proporţii similare, de la 2.976 euro la 1.584 euro (vechime 7-8 ani), de la 2.976 euro la 1.373 euro (8-9 ani), de la 2.976 euro la 1.197 euro (9-10 ani) şi de la 2.976 euro la 950 euro (10-11 ani).
  • 1.600-1.900. Reduceri mai puţin spectaculoase, dar consistente vor fi operate în clasa de motorizare 1.600-1.900 cu catalizator Euro2. Asfel, nivelul de taxare va coborî de la 3.806 euro la 2.822 euro (7-8 ani), de la 3.806 euro la 2.445 euro (8-9 ani), de la 3.806 euro la 2.132 euro (9-10 ani) şi de la 3.806 euro la 1.693 euro (10-11 ani).
  • 1.900-2.000.Taxa de înmatriculare va fi modificată în scădere şi pentru vehiculele Euro2 şi capacitate cilindrică de 1.900-2.000 cmc, de la 4.007 euro la 2.970 euro (7-8 ani), de la 4.007 euro la 2.574 euro (8-9 ani), de la 4.007 euro la 2.244 euro (9-10 ani) şi de la 4.007 euro la 1.782 euro (10-11 ani).
  • Peste 3000. Următoarea clasă de motorizare de la Euro2, cea de peste 3.001 cmc, va avea o majorare a taxei pentru intervalul de vechime 7-8 ani, de la 7.301 euro la 8.373 euro. Sumele de plată vor fi mai mici pentru maşinile mai vechi, respectiv 7.256 euro faţă de 7.301 euro (8-9 ani), 6.326 euro faţă de 7.301 euro (9-10 ani) şi 5.024 euro comaparativ cu 7.301 (10-11 ani). Taxele pentru maşinile cu aceeaşi capacitate cilindrică şi aceeaşi vechime sunt de două ori mai mari în cazul catalizatoarelor Euro2 decât cele aplicate la Euro3.



NON-EURO.
1.600-1.900. Pentru motorizări de acest tip, grila prevede o scădere de la 4.894 euro la 1.024 euro (12-13 ani) şi de la 4.894 euro la 652 euro (14-15 ani). Reducerea taxei va fi aplicată şi maşinilor Euro1 cu cilindree între 1.900 şi 2.000 cmc, de la 5.152 euro la 1.078 euro (12-13 ani) şi de la 5.152 euro la 686 euro (14-15 ani). Scăderi mai mici au fost programate pentru autovehiculele Euro1 cu o capacitate de peste 3.100 de cmc, pentru vechime de 12-13 ani, urmând ca taxa să fie redusă de la 7.730 euro la 3.103 euro. Nivelul aplicat pentru maşini cu vechime de 14-15 ani scade de la 7.730 euro la 1.975 euro.


PESTE 15 ANI. Maşinile noneuro sunt diferenţiate pe două clase de vechime, 15-16 ani şi 20 -21 ani, dar nivelul taxării este acelaşi, diferenţele fiind în funcţie numai de capacitatea motorului. Pentru motorizări de sub 1.400 cmc, taxa va coborî de nouă ori, de la 4.007 euro la 560 de euro. Autovehiculele cu o capacitate între 1.400-1.600 cmc vor fi taxate cu 640 de euro, faţă de 4.579 în prezent. Taxa va fi scăzută de la 5.438 euro la 808 euro, în cazul maşinilor noneuro cu motoare de 1.600-1.900 cmc, şi de la 8.589 euro la 1.501 euro la motorizări de peste 3.000 cmc.


Modificările la taxa auto vor intra în vigoare de la 1 iulie, iar încasările vor fi transferate de la bugetul de stat la Fondul de Mediu. Taxa va fi redenumită "taxă de poluare pentru autovehicule".

Suma care trebuie plătită poate fi contestată atunci când persoana care urmează să înmatriculeze maşina poate face dovada că maşina s-a depreciat într-o măsură mai mare decât indică grila. În caz de contestare, caracteristicile autovehiculului se stabilesc la cererea contribuabilului, prin expertiză tehnică efectuată contra-cost. Această expertiză se va face de către Regia Autonomă Registrul Auto Român, care va stabili şi tariful expertizei tehnice.


Infringementul va fi suspendat

În momentul în care Parlamentul va aproba noua formulă de calcul a taxei de primă înmatriculare atunci Comisia Europeană va suspenda procedura de infringement declanşată împotriva României, în martie 2007.

Ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, i-a informat pe membrii Guvernului că modificările privind "taxa de poluare auto" vor fi promovate în următoarea şedinţă de Guvern, iar procedura de infringement va fi suspendată total atunci când acestea vor fi aprobate de Parlament. Mai mult, partea română a primit felicitări din partea comisarului european pentru taxe şi impozite, Laszlo Kovacs, pentru proiectul de ordonanţă de urgenţă propus Comisiei Europene privind modificarea taxei de poluare auto. Kovacs a apreciat că adoptarea ordonanţei de urgenţă privind noua taxă de poluare auto va reprezenta un prim pas pentru suspendarea procedurii de infringement de către Comisia Europeană.


MODIFICÅRI. Guvernul va stabili valoarea finală a taxei de primă înmatriculare în funcţie de trei noi cerinţe ale Comisiei Europene, care însă nu vor schimba fundamental valorile propuse de experţii români.Comisia Europeană a cerut României să stabilească un cuantum mai mare al taxei de primă înmatriculare în cazul maşinilor mai slabe din punct de vedere al tipului de catalizator euro folosit, ca taxa să scadă mai mult în funcţie de vechime în cadrul aceleiaşi grupe euro şi ca procedura de contestare a taxei să fie extinsă şi mai clar stabilită.

Citeşte mai multe despre:   economic,   auto,   vechi,   luni,   cazul,   maşinile,   taxa,   taxei,   nivelul,   vechime,   categorie,   între,   motorizări,   maşinilor,   motoriz

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Alexandru Nazare, despre prognoza FMI: Este o veste foarte bună, dar vorbim totuși de niște estimări

Alexandru Nazare, despre prognoza FMI: Este o veste foarte bună, dar vorbim totuși de niște estimări
Ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, a declarat, la un eveniment online, că revizuirea prognozei de creștere a economiei României la 6% în acest an este o veste bună, dar nu înseamnă că situația privind...

Deficit comercial de peste 3 miliarde de euro în primele două luni din 2021

Deficit comercial de peste 3 miliarde de euro în primele două luni din 2021
Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) a României s-a situat la 3,070 miliarde de euro, în primele două luni din 2021, mai mare cu 455,9 milioane de euro față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit...

A fost semnat contractul de proiectare a Autostrăzii Unirii. Podul de la Fetești va fi reparat

A fost semnat contractul de proiectare a Autostrăzii Unirii. Podul de la Fetești va fi reparat
Au fost semnate contractul de proiectare a Autostrăzii Unirii şi contractul pentru reabilitarea Podului peste Braţul Borcea, a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. "S-a semnat contra...

Mugur Isărescu vorbeşte pentru prima dată după un an de pandemie despre impactul iniţial în economie

Mugur Isărescu vorbeşte pentru prima dată după un an de pandemie despre impactul iniţial în economie
Mugur Isărescu a vorbit pentru prima dată după un an despre începuturile pandemiei, atunci când s-au luat măsuri excepţionale care au ţinut echilibrul economic şi financiar, au evitat deprecierea excesivă a...

Necesarul de finanțare al economiei românești este de 131 miliarde de lei în 2021

Necesarul de finanțare al economiei românești este de 131 miliarde de lei în 2021
Necesarul de finanţare în 2021 este de 131 miliarde lei, dintre care 80 miliarde lei pentru deficitul bugetar şi 51 miliarde lei pentru vechea datorie, potrivit estimărilor Ministerului de...

UPDATE România a împrumutat 3,7 miliarde de euro de pe piețele externe

UPDATE România a împrumutat 3,7 miliarde de euro de pe piețele externe
România a împrumutat 3,5 miliarde de euro de pe pieţele externe în prima ieşire de eurobonduri din acest an, într-o finanţare structurată pe două tranşe, de 12 ani respectiv 20 de ani. Este cel mai mare...

Au început reparațiile la autostrăzi și drumuri naționale

Au început reparațiile la autostrăzi și drumuri naționale
Vor fi efectute lucrări de reparaţii la autostrăzi şi drumuri naţionale principale, cu un volum de trafic ridicat, în perioada 1 aprilie - 30 iunie 2021, anunță Compania Naţională de Administrare a...

Activitatea din zona euro revine la creștere în martie: PMI

Activitatea din zona euro revine la creștere în martie: PMI
Activitatea din zona euro a revenit la creștere luna trecută, susținută de o extindere record în sectorul prelucrător, potrivit unui sondaj de miercuri care a arătat că industria serviciilor face față noilor bl...

City Insurance, cel mai mare asigurator din România, a fost vândut către un investitor din Olanda

City Insurance, cel mai mare asigurator din România, a fost vândut către un investitor din Olanda
Grupul Vivendi Internaţional a vândut City Insurance România, cel mai mare asigurator din piaţa locală, către investitorul olandez I3CP, conform unui anunţ al companiei de asigurări, potrivit Ziarului...

HoReCa va suporta costul testării rapide a clienților după 1 iunie

HoReCa va suporta costul testării rapide a clienților după 1 iunie
Agenții economici din domeniul HoReCa își asumă costul testării rapide a clienților de la 1 iunie, atunci când locațiile vor fi deschise și în interior, fără ca acest lucru să afecteze clienții prin...

FMI: Economia României va crește cu 6% în acest an

FMI: Economia României va crește cu 6% în acest an
Fondul Monetar Internaţional (FMI) a îmbunătățit estimările privitoare la economia României, preoconizând că aceasta va crește cu 6,4% în 2021. Acest procent va fi depășit doar de Spania, a cărei...

Samsung este investigat în România pentru înțelegeri cu mai mulți retaileri

Samsung este investigat în România pentru înțelegeri cu mai mulți retaileri
Consiliul Concurenţei întreprinde o investigaţie pe piaţa produselor electronice şi IT&C din România deoarece compania sud-coreeană Samsung este suspectată că a făcut înțelegeri cu mai mulți...

România se menține cel mai mare producător de floarea-soarelui din UE

România se menține cel mai mare producător de floarea-soarelui din UE
România este cel mai mare producător de floarea-soarelui din UE şi în 2020, cu cea mai mare suprafață cultivată, de 1,22 milioane de hectare, și o producție de 2,07 milioane de tone, arată...
Serviciul de email marketing furnizat de