x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Veniturile companiilor de social media au crescut cu până la 125% în trimestrul II din 2021

0
04 Aug 2021 - 18:00
Veniturile companiilor de social media au crescut cu până la 125% în trimestrul II din 2021


Dintre companiile de social media componente ale indicelui S&P 500 care și-au prezentat deja performanțele, 88% au raportat câștiguri mai bune decât se prognoza. Dacă tendința continuă, ar fi cea mai mare creștere din 2008, arată Radu Puiu, Financial Analyst în cadrul casei de brokeraj XTB.

Înainte de începutul perioadei de raportări financiare a companiilor din SUA, reprezentanții firmelor au încercat să le sugereze analiștilor că rezultatele vor fi mai puternice decât prognozele acestora, în ideea în care își vor revizui estimările deja ridicate. Având în vedere că prețurile acțiunilor s-au tranzacționat aproape de maximele istorice, observăm un val masiv de optimism pentru câștigurile viitoare, fapt care a fost inclus deja în prețuri.

Dintre companiile componente indicelui S&P 500 care și-au prezentat deja performanțele, 88% au raportat câștiguri mai bune decât se prognoza. În cazul în care tendința continuă, ar fi cel mai ridicat ritm procentual de când FactSet a început să înregistreze aceste date în 2008.

Până în acest moment, companiile de Social Media au impresionat în ceea ce privește rezultatele pentru al doilea trimestru încheiat la 30 iunie. Veniturile totale ale Facebook pentru trimestrul respectiv au crescut cu 56% de la an la an, la 29,08 miliarde de dolari, înregistrând cea mai rapidă creștere din 2016.

În comparație, veniturile Pinterest s-au îmbunătățit cu 125% față de aceeași perioadă a anului trecut la 613,21 milioane dolari. Veniturile Twitter au crescut cu 74% de la an la an în trimestrul respectiv la 1,19 miliarde, față de 1,07 miliarde dolari. În ceea ce privește firma Snap (care deține Snapchat), veniturile au depășit, de asemenea, estimările analiștilor, în creștere cu 116,2% de la an la an.
De asemenea, Pinterest a furnizat o estimare a creșterii veniturilor din al treilea trimestru „de peste 40%”, de la an la an. Aceasta a fost în conformitate cu așteptările Refinitiv de creștere a veniturilor de 42,8% de la an la an pentru trimestrul următor.

Rivalii mai mici ai Facebook, Snap și Twitter, au uimit Wall Street cu câștiguri care au depășit cu mult așteptările. Ambele seturi de rezultate indică o recuperare a activității de publicitate mai puternică decât era de așteptat pentru mass-media online - ceva ce analiștii Bank of America au avertizat că ar putea pune presiune pe acțiunile Facebook după raportarea câștigurilor în cazul în care firma nu se ridică la înălțimea colegilor săi. Așteptările față de Facebook au fost prea ridicate, acțiunile companiei suferind de o sincronizare nepotrivită, venind după rezultatele explozive ale Twitter și Snap, precum și cele ale giganților de tehnologie precum Microsoft și Apple. Dacă Facebook ar fi început sezonul cu astfel de numere situația ar fi fost considerată pozitivă, deși performanțele nu sunt la fel de impresionante precum ale colegilor săi.

Cifrele prezentate de Snap și Twitter au semnalat că piața publicității online înregistrează o recuperare puternică față de minimul atins în timpul pandemiei, astfel prețul acțiunilor companiilor de publicitate online au avansat. Raportarea Snap de pe 24 iulie a fost adevăratul punct de vedere, întrucât compania a depășit așteptările de venituri cu mai mult de 100 de milioane de dolari, iar acțiunile sale au beneficiat de un imbold puternic, crescând cu 23,9% până la un nivel de închidere record de 78,02 USD. În aceeași sesiune, Twitter a câștigat 3,1%, până la 71,69 USD.

Majoritatea jucătorilor de pe piața Social Media au întâmpinat dificultăți în atingerea prognozelor privind creșterea utilizatorilor. Astfel, Twitter a dezamăgit ușor în ceea ce privește utilizatorii zilnici activi monetizabili (MAU). Facebook a reușit să respecte previziunile privind utilizatorii zilnici activi (DAU), în timp ce s-a plasat ușor sub așteptările referitoare la indicatorul MAU. Cu toate acestea, Snap a reușit să depășească așteptările privind DAU.

Ritmul mai rapid de creștere al Snap indică faptul că sunt în joc mai mult decât doar tendințele macro, deoarece analiștii au lăudat mișcările strategice inteligente care au condus impulsul recent al companiei mamă a Snapchat. Cu câțiva ani în urmă, existau îndoieli că Snap va reuși să obțină o afacere profitabilă din platformă, dar aceasta are în momentul de față o evaluare de piață de două ori mai mai mare decât Twitter și compania se apropie de totalul veniturilor Twitter.

În ceea ce privește îndrumările pentru a doua jumătate a anului, Facebook a spus că se așteaptă ca „ratele de creștere a veniturilor totale de la an la an să scadă semnificativ pe o bază secvențială pe măsură ce parcurgem perioade de creștere din ce în ce mai puternică”. Acest comentariu este neschimbat față de recomandările publicate cu trei luni mai devreme. Analiștii chestionați de Refinitiv se așteptau la venituri de 28,22 miliarde de dolari pentru al treilea trimestru, ceea ce implică o creștere de 31%.

Raportul a subliniat planurile Facebook de a-și reduce dependența de veniturile din publicitate, menționând eforturile extinse ale companiei de a atrage și sprijini creatorii de conținut și, în special, planurile sale de comerț electronic. „Vrem ca platformele noastre să fie cel mai bun loc pentru creatori pentru a-și câștiga existența”, a spus Zuckerberg, adăugând că firma intenționează să genereze instrumente pentru creatori începând cu 2023. Pentru a-și construi succesul, compania de socializare investește puternic în realitatea virtuală (VR) și în realitatea augmentată (AR) pentru a crea noi lumi digitale pe care mai mulți oameni le pot locui simultan. Facebook numește acest proiect „metaversul”. Aceste noi tehnologii ar putea atrage noi utilizatori și ar putea impulsiona rata de creștere a bazei de utilizatori globali a Facebook. Totuși, în ciuda unui trimestru puternic, Facebook avertizează asupra schimbărilor viitoare - și anume impactul asupra activității sale masive de publicitate, care a generat 28,5 miliarde de dolari din cei 29 de miliarde de dolari ai companiei în acest trimestru.

O altă temă a raportărilor companiilor din acest domeniu a fost impactul eforturilor Apple de a permite utilizatorilor să decidă dacă doresc să permită urmărirea activității lor online în scopuri de marketing printr-un identificator publicitar sau IDFA. Această inițiativă recentă a fost semnalată de jucătorii de social media drept un potențial factor de risc în cadrul sezonului anterior de raportări. Snap a indicat de data aceasta că nu a înregistrat un impact negativ atât de mare, așa cum se anticipase inițial, în timp ce directorul financiar Twitter, Ned Segal, s-a declarat „mulțumit” de ceea ce a observat compania până în prezent.

În acest context, sectorul tehnologic cu focus pe social media continuă să rămână în centrul atenției, într-o perioadă în care persistă un val de indecizie și nesiguranță întrucât presiunile inflaționiste din SUA continuă să crească și Rezerva Federală are tot mai puțin spațiu de manevră în privința menținerii unor condiții relaxate de politică monetară.

Mediafax

Citeşte mai multe despre:   social media

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Restanțele la creditele în lei au crescut în august 2021. Ce s-a întâmplat cu creditele în valută

Restanțele la creditele în lei au crescut în august 2021. Ce s-a întâmplat cu creditele în valută
Valoarea totală a restanțelor la creditele în lei ale populației și companiilor a ajuns la 4,58 miliarde de lei în august 2021, cu 1,23% mai mare comparativ cu luna precedentă. Creditele în valută s-au redus la...

UPDATE Veste ULUITOARE din Regatul Unit. Ce au decis autoritățile britanice pe piața muncii

UPDATE Veste ULUITOARE din Regatul Unit. Ce au decis autoritățile britanice pe piața muncii
Hotărârea autortăților de la Londra de a emite circa 5.000 de vize temporare doar pentru șoferii de camion din străinătate este o soluție pe termen scurt  care nu va rezolva problema. Mai mult, riscă să...

BVB a încheiat în urcare ședința de vineri. Tranzacții de 216 milioane de lei

BVB a încheiat în urcare ședința de vineri. Tranzacții de 216 milioane de lei
Tranzacțiile la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) au fost de circa 216 milioane de lei, vineri. Ședința s-a încheiat cu majoritatea indicilor în urcare.  Dintre acestea, 140,43 de milioane de...

Companiile estimează creșteri salariale. Cu cât vor crește veniturile românilor

Companiile estimează creșteri salariale. Cu cât vor crește veniturile românilor
Companiile anticipează creşteri salariale de 5% pentru acest an şi 2022, cel mai mare avans fiind aşteptat în retail şi industria producătoare auto, angajatorii orientîndu-se către asigurări de...

Curățenia în spațiile de birouri și igiena personală au fost introduse în planurile de business

Curățenia în spațiile de birouri și igiena personală au fost introduse în planurile de business
Anul 2020 ne-a forțat o perspectiva nouă din care să privim sănătatea individuală și colectivă, subliniindu-i importanța atât pentru asigurarea predictibilității, productivității și competitivității la...

Tartorii McKinsey: compania-sectă din buricul economiei mondiale

Tartorii McKinsey: compania-sectă din buricul economiei mondiale
Galerie Foto Firma McKinsey „consiliază” 90 din cele 100 cele mai mari companii de pe lista revistei Fortune și zeci de guverne din varii locuri de pe mapamond. Noi recruți sunt selectați din rândurile bursierilor Rhodes...

Care sunt cele mai populare jocuri de noroc

Care sunt cele mai populare jocuri de noroc
Cazinourile fizice și online se bucură de un succes imens, iar industria jocurilor de noroc la nivel global are un avânt fără precedent. Oameni din toată lumea, cu ocupații diferite, din diverse straturi sociale...

Cazul City Insurance. Ce se va întâmpla cu cele 160.000 de dosare de daună

Cazul City Insurance. Ce se va întâmpla cu cele 160.000 de dosare de daună
Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA) este în proces de preluare a celor 160.000 de dosare de daună ale City Insurance, spune Valentin Ionescu, director la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF),...

Preferințele Generației Z. Cât de importanți sunt banii pentru tinerii români

Preferințele Generației Z. Cât de importanți sunt banii pentru tinerii români
Generația Z face achiziții echilibrate, în online și offline, deoarece aproximativ 51% dintre tineri și-au propus să economisească iar 48% vor să câștige mai mulți bani în acest an, arată studiul...

Dezvoltarea sustenabilă: ce înseamnă și cum o putem integra în aspectele importante ale vieții

Dezvoltarea sustenabilă: ce înseamnă și cum o putem integra în aspectele importante ale vieții
Dacă ar fi să găsim o definiție a ceea ce înseamnă „dezvoltare sustenabilă”, unul dintre punctele de reper pe care ni le putem lua este raportul Brundtland din 1987 al Comisiei mondiale pentru mediu și...

Investigație de amploare pe piața de carte. Posibile ilegalități ale unor edituri cunoscute

Investigație de amploare pe piața de carte. Posibile ilegalități ale unor edituri cunoscute
Consiliul Concurenţei investighează un posibil comportament anticoncurenţial al unor societăți de pe piaţa furnizării de carte din România, scrie Ziarul Financiar. Companiile investigate sunt Editura...

Ce este procesul de overselling si cum il practica firmele de web hosting?

Ce este procesul de overselling si cum il practica firmele de web hosting?
Practica de overselling este utilizata frecvent de companiile de web hosting si presupune vanzarea de resurse care nu sunt disponibile pe server. Furnizorul de hosting se bazeaza pe faptul ca majoritatea site-urilor nu...

Creditul neguvernamental a crescut cu 1% în august 2021

Creditul neguvernamental a crescut cu 1% în august 2021
Creditul neguvernamental a crescut  cu 1% în august 2021,  faţă de iulie 2021, respectiv 0,8% în termeni reali, ajungând la 309,7 miliarde de lei, arată BNR. Creditul în lei...

Valoarea economică a industriei de jocuri din Macau scade ca urmare a coronavirusului

Valoarea economică a industriei de jocuri din Macau scade ca urmare a coronavirusului
Potrivit raportului al Inside Asian Gaming care citează infοrmații oficiale al Biroului de recensământ și statistici al enclavei, surplusul brut deținut de cele nouă entități licențiate să opereze o Fοrmă...
Serviciul de email marketing furnizat de