Ultimele două decenii și jumătate au fost dificile pentru Sony, compania înființată acum 78 de ani, care a inventat Walkman-ul și PlayStation-ul, și a fost mult timp un simbol al produselor electronice de consum. A ratat în mare măsură revoluția telefoanelor mobile și, în timp ce PlayStation a fost profitabilă, costurile de producție pentru alte produse electronice au crescut în timp ce cererea a scăzut.
Dar, pe măsură ce apar oportunități în streaming, Sony încearcă să treacă de la statutul de companie de electronice de consum la cel de companie de conținut original și divertisment.
Strategia funcționează: În ultimii trei ani, acțiunile Sony au început să iasă din căderea de zeci de ani. Prețul acțiunilor Sony în Japonia a închis recent la primul record din martie 2000, ceea ce semnifică încrederea în capacitatea companiei de a-și evolua oferta de jocuri și de a se orienta spre divertisment, a declarat pentru CNN Damian Thong, analist de cercetare de capital la Macquarie.
„Dacă vă întoarceți în urmă cu 30 de ani, a fost o companie de electronice, deci mai bine cunoscută ca vânzător de hardware”, a spus Thong. „Dar astăzi, compania generează în principal profituri din divertisment, adică jocuri, muzică și (TV și filme).”
Sony Group, a treia cea mai mare companie din Japonia în funcție de valoarea de piață, s-a redresat prin inovarea afacerii cu jocuri dincolo de console și prin realizarea de achiziții pentru a-și extinde IP-ul, a declarat pentru CNN Joost van Dreunen, profesor asistent adjunct la NYU Stern, care predă afaceri cu jocuri video.
Sony a achiziționat puternicul producător de anime Crunchyroll în 2021 și a achiziționat compania americană de jocuri video Bungie în 2022 pentru 3,6 miliarde de dolari.
Pe lângă Sony Interactive Entertainment, care produce PlayStation, colosul Sony Group mai include Sony Pictures, care produce filme precum seria Spider-Man, și Sony Music, care include Columbia Records.
Sony încearcă să deblocheze sinergia între filialele sale pentru a produce conținut original de divertisment pentru consumatori, a declarat van Dreunen.
(sursa: Mediafax)