Doar o treime dintre români lucrează de acasă în această perioadă
Circa 34,7% dintre români lucrează de acasă în această perioadă. Internetul este cel mai folosit serviciu de comunicaţii pentru 38,6% dintre aceştia, arată un sondaj online realizat de Telekom România.
22,9% dintre angajaţii care au apelat la telemuncă folosesc Skype pentru comunicarea cu echipele lor, în timp ce aplicaţia Zoom este utilizată de către 20,6% dintre cei chestionaţi, Microsoft Teams de 11,9%, Google Hangouts de 11,5%, Skype for business de 7,6% şi WhatsApp de 5,6%.
Facebook rămâne platforma preferată de35,5% dintre români pentru socializare, YouTube (28,9%), Instagram (11,2%), TikTok (6%), Pinterest (4,8%), Reddit (4,7%), LinkedIn (4,2%), Snapchat (3,7%) şi Twitter (2,8%).
38,6% dintre respondenţi folosesc internetul, 34,4% apelează la telefonia mobilă, 24,3% la serviciul de televiziune şi 0,7% la telefonia fixă.
Pe segmentul plăţilor, cercetarea arată că 44% dintre români achită toate facturile online, 30,7% atât online, cât şi fizic, iar 25,3% le achită doar fizic, deoarece acest tip de plată le oferă siguranţă.
Ca platformă preferată de plasare a comenzilor online, 32,8% dintre respondenţi folosesc aplicaţiile mobile şi paginile web pentru a plasa o comandă, 29,5% folosesc pagina web, 14,1% preferă aplicaţia dedicată, iar 23,6% dintre respondenţi nu folosesc nici una, nici alta şi îşi achiziţionează produsele direct prin apel telefonic, e-mail sau merg direct în magazinul fizic. Jumătate dintre cei care au răspuns la sondaj folosesc telefonul mobil pentru a plasa o comandă, 42,2% utilizează laptopul sau desktop-ul şi doar 7,4% tableta.
Printre activităţile pe care le desfăşoară oamenii acasă, aproape trei sferturi (72%) au spus că îşi petrec timpul liber având activităţi cu familia, 58% vizionează seriale şi filme, 31% învaţă lucruri noi, 23% fac sport în casă, 11% aleargă în proximitatea locuinţei şi 7% au alte activităţi.
La capitolul urgenţelor medicale, 4% recurg la telemedicină pentru a se îngriji de sănătatea personală, în timp ce pentru non-urgenţe 61,1% dintre persoanele intervievate au declarat că apelează la sfaturile medicului de familie, 23,9% aşteaptă să fie ridicate restricţiile pentru a merge la medic, 14,2% apelează numerele de telefon avizate, 11,8% folosesc aplicaţia medicală de pe telefon, 5,5% îşi iau măsuri de protecţie şi se duc la spital.
Majoritatea respondenţilor la sondajul online (59%) a afirmat că plata online a facturilor este obiceiul digital pe care cei mai mulţi dintre români şi l-ar dori să şi-l menţină pe viitor, urmat de cumpărăturile online (42,7%), în timp ce 24,5% ar dori să păstreze legătura cu medicii la distanţă, prin aplicaţii sau prin telemedicină.
Sondajul a fost efectuat în perioada 23 - 28 aprilie prin intermediul unui chestionar online pe site-ul companiei şi a fost completat de 5.319 persoane.

Ştiri din .ro
(P) Utilizați anvelope de calitate de pe Anvelopejantealiaj.ro potrivite anotimpului în care ne aflăm!
Ce spune premierul Florin Cîțu despre pragul de impunere a restricțiilor
Guvernul va aproba mai multe exproprieri pentru lucrările la Centura București Sud și Autostrada Transilvania
35% dintre angajați vor să-și schimbe locul de muncă în 2021
Ce spun analiștii economici despre deprecierea leului
Aproape jumătate dintre autovehiculele controlate în trafic aveau probleme tehnice în 2020
Dilemele videochatului: Cum se desfășoară un interviu pentru jobul de model online?
Cea mai mare eroare de calcul din România: 77 de miliarde de lei

APIA a început să primească cererile unice de plată pentru 2021
Vrei să trăieşti mai bine? Du-te-n Panama
Salvarea Parcului Național Munții Măcinului, ignorată de autorităţi
