"Primele linii cu cai au fost infiintate in 1871 de o societate belgiana. Prima linie de tramvai electric a fost distanta Cotroceni - Bdul Pake Protopopescu, asezata pe noul bulevard.
O mica anecdota: pe primele vagoane de tramvai electric se pusese din eroare firma «Boul Pake», ceea ce a starnit o ilaritate generala, urmata de indignare, deoarece primarul Pake Protopopescu, care a deschis bulevardul cel nou si cu care se falfaiau bucurestenii, era foarte iubit. Bineinteles ca greseala a fost repede reparata, inlocuindu-se firmele. Al doilea traseu electric a fost tramvaiul circular Obor-Obor, care a starnit mari proteste, deoarece trecea prin strazi stramte. I s-a zis: «Tramvaiul asasin»! Pe vremuri s-a scris si o revista, care s-a jucat pe scena Teatrului National. Pe scena era un vagon de tramvai electric. Cateva cifre: In 1913 tramvaiul a transportat 13.803.720 calatori. In 1930, 133.234.200. Deci numarul celor care calatoresc cu tramvaiul s-a inzecit. In 1913 vagoanele STB au parcurs 2.352.294 kilometri. In 1930, 33.877.354. Deci numarul de kilometri parcursi este de 15 ori mai mare, socotit pe aceasta perioada de timp. (...) Un mos de 100 de ani, care a vazut pe vremuri Bucurestii in complet intuneric (...). Unchiasul nostru se uita uimit la luminatia feerica a felinarelor si a reclamelor luminoase electrice, care invioreaza noptile bucurestene din anul 1933. El, care umbla odinioara prin noroiu, cu cisme lungi peste genunchi, acum se preumbla pe strazile asfaltate ale orasului nostru. Si poate ca unchiasul nostru va mai apuca zile ca sa strabata cu metroul, prin subsolul Capitalei (...)". (din "Realitatea Ilustrata", 1933)
Citește pe Antena3.ro