x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Minciuna este la minister

1
Autor: Valentin Zaschievici Veronica Micu 24 Sep 2005 - 00:00
Minciuna este la minister


Ministerul Sanatatii a anulat o licitatie valabila ce a avut ca obiect acordarea tichetelor de masa angajatilor din unitatile sanitare din vestul tarii. Firma castigatoare a fost scoasa din schema ministerului si inlocuita cu societatea familiei senatorului UDMR Verestoy Attila. De ce si cum?

Ministerul Sanatatii a anulat o licitatie valabila ce a avut ca obiect acordarea tichetelor de masa angajatilor din unitatile sanitare din vestul tarii. Firma castigatoare a fost scoasa din schema ministerului si inlocuita cu societatea familiei senatorului UDMR Verestoy Attila. De ce si cum? Raspunsurile la aceste intrebari tradeaza un sambure de coruptie in sanul Guvernului.

Joi, Biroul de Presa al Ministerului Sanatatii a emis un comunicat prin care reprezentantii institutiei conduse de Eugen Nicolaescu resping acuzatiile referitoare la incorectitudinea licitatiei, acestia sustinand ca "a fost respectata intru totul legislatia achizitiilor publice". Mai mult, ministrul Nicolaescu considera drept "incalificabila" atitudinea conducerii firmei castigatoare, in conditiile in care Tichet Plus SRL "este cea care nu a respectat conditiile de licitatie". In sprijinul acestei afirmatii, Nicolaescu sustine ca sindicatele au cerut ministerului anularea licitatiei si rezilierea contractului cu aceasta societate pe motiv ca ar fi fost nemultumite de colaborare.

VERIFICARILE "DIN TEREN". In fapt, din comunicat reiese ca anularea contractului cu SC Tichet Plus SRL s-a datorat reclamatiilor venite din partea mai multor spitale din judetele Alba, Brasov, Sibiu, Covasna, Harghita si Mures. Motivele: "Numar de magazine declarate pe proprie raspundere in oferta firmei, dar care nu aveau, de fapt, contracte cu aceasta, mai multe magazine care figureaza la aceeasi adresa ori care au alt profil". Ministerul ne ofera chiar si exemple, "verificate in teren". Astfel, "s-a constatat ca unitatile declarate aveau cu totul alt profil decat cel alimentar, comercializand piese auto, obiecte de imbracaminte, cosmetice sau produse pentru animale". De asemenea, la cateva adrese din judetul Sibiu "au fost gasite chioscuri de presa ale Rodipet, iar zona rurala a judetului Covasna era neacoperita". Drept urmare, luand in considerare plangerile venite din partea sindicatelor si respectandu-se legislatia "fara a se tine cont de alte criterii", ministerul a decis "rezilierea contractului cu Tichet Plus SRL si acordarea acestuia urmatoarei firme clasate", adica taman firma controlata de senatorul UDMR Verestoy Attila, Hungastro SA.

CLICK PENTRU A MARI
Click pentru a mari
SCRISOARE. Sindicatele zic ca sunt multumite de Tichet Plus

CEVA E PUTRED IN DANEMARCA. Ca sa recapitulam, hotararea ministerului de a anula licitatia si de a atribui contractul de tiparire a tichetelor de masa, pentru spitalele din vestul tarii, societatii Hungastro SA s-a bazat exclusiv pe plangerile sindicatelor din zona vizavi de serviciile prestate de SC Tichet Plus SRL. Contactati telefonic, reprezentantii firmei pagubite considera nejustificate "asa-zisele" reclamatii ale spitalelor din Miercurea Ciuc, Odorheiu Secuiesc si Targu Mures. Si asta pentru ca "la data la care ministerul sustine ca au trimis plangerile, aceste spitale nici nu comandasera tichete de masa, prin urmare le-ar fi fost imposibil sa intampine dificultati in cheltuirea lor, cata vreme nici nu le aveau". Mai mult, unitatile sanitare care au comandat tichete de masa "au fost mai mult decat multumite si nu au avut retineri in a declara acest lucru in scris".

CINE MINTE? Si pentru ca, puse una langa cealalta, declaratiile reprezentantilor Ministerului Sanatatii cu cele ale firmei pagubite arata ca cineva este in eroare, am luat legatura cu sindicatele Sanitas din zona si cu mai multe spitale. Acestea din urma, alese prin sondaj. Presedintele Sanitas Harghita, Nyulas Emma, ne-a declarat ca din 8 august a.c., unitatile sanitare din zona au semnat contracte cu SC Tichet Plus SRL si ca nu are cunostinta de vreun spital care sa se fi plans de calitatea serviciilor firmei.

Reprezentantii Sanitas Covasna sustin, de asemenea, ca "serviciile Tichet Plus sunt de buna calitate si ca nu au fost sesizate nici un fel de nereguli". Fapt confirmat de reprezentantii Centrului de Patologie Neuro-Musculara "Dr. Radu Horia", care spune ca "societatea a respectat conditiile din contract". Nici Sindicatul Judetean Alba-Iulia nu a inregistrat vreo plangere in orasele unde unitatile medicale au incheiat contracte cu SC Tichet Plus SRL. Chiar conducerea Spitalului judetean de Urgenta Alba-Iulia sustine ca livrarea tichetelor s-a facut cu promptitudine, iar "personalul spitalului a fost foarte multumit".

SPITALUL ORASENESC OCNA MURES. A trimis firmei Tichet Plus, in data de 31 august, o scrisoare de multumire din care citam: "Serviciile oferite de Tichet Plus sunt de cea mai buna calitate, conducerea spitalului, cat si personalul acestuia fiind foarte multumiti de promptitudinea livrarii tichetelor, calitatea acestora si reteaua magazinelor afiliate." Adresa este semnata de Adriana Boros, contabilul-sef. Am sunat la Ocna Mures si am discutat cu directorul spitalului, doamna dr. Savian. Surprinsa de continutul scrisorii, dumneaei ne-a informat pentru inceput ca nu are contract cu Tichet Plus, ci cu Hungastro. In fata nedumeririi noastre, a revenit: Ba nu, cu Hungastro a fost contractul anterior, in baza caruia salariatii si-au primit tichetele pe lunile restante din primavara. Acum, intr-adevar, e in derulare contractul cu Tichet Plus, in conditiile in care salariatii urmeaza sa primeasca bonurile de masa. Cum adica, ne scandalizam noi, nu le-au primit inca? Urmeaza sa le primeasca, ni se raspunde. Asadar, angajatii spitalului inca nu au cumparat mancare din magazinele indicate de Tichet Plus? Inca nu. Si atunci cum a multumit conducerea spitalului pentru niste servicii de care n-a apucat sa beneficieze? La aceasta intrebare, doamna director n-a mai putut raspunde cu nici un chip. A ramas sa o caute pe contabila-sefa, aflata in concediu, ca sa ne explice cum a semnat aceasta adresa.

SINDICATUL SANITAS CARAS-SEVERIN. Prin vocea presedintelui Gheorghe Craciun, ne-a confirmat ca beneficiarii serviciilor Tichet Plus din sistemul sanitar carasean sunt pe deplin multumiti de serviciile acestei firme.

MATERNITATEA BRASOV. Conducerea spitalului a trimis firmei Tichet Plus o adresa din care reiese ca "angajatii spitalului, precum si noi, conducerea, suntem de parere ca serviciile oferite de dumneavoastra se ridica la nivelul de calitate asteptat. Numarul si diversitatea magazinelor in care se pot cheltui tichetele de masa sunt in concordanta cu asteptarile noastre si ale angajatilor". In urma convorbirii telefonice purtate cu o persoana din conducerea spitalului, careia gasim de cuviinta sa-i pastram anonimatul, am inteles ca relatia dintre furnizor-beneficiar e mai nuantata ca in scrisoare.

Aflam ca reprezentantii Tichet Plus s-au prezentat la maternitate cu o forma de contract ce nu corespundea in intregime conditiilor negociate cu Ministerul Sanatatii. Comisionul prevazut in contract era sensibil mai mare decat cel mentionat in adresa Ministerului Sanatatii. Cu toate acestea, reprezentantii Tichet Plus au avut o atitudine flexibila si au acceptat micsorarea comisionului pana la proportia rezonabila. Reteaua de magazine nu a fost prezentata conducerii maternitatii. Astfel, angajatii au avut, in prima luna, neplacuta surpriza sa realizeze ca nu-si pot folosi bonurile de masa in marile magazine si angrouri brasovene, precum Selgros. Drept pentru care directorul Flaviu Gliga si economistul Ciprian Stefanescu au sesizat Directiei de Sanatate aceste neajunsuri. Dupa nici o luna insa, bonurile Tichet Plus aveau sa fie acceptate si in marile magazine, si la Selgros, iar neplacerile au incetat.

Acum, conducerea maternitatii a fost surprinsa de schimbarea furnizorului de bonuri de masa. Tot in mod neplacut, pentru ca Hungastro cere un comision mult mai mare decat Tichet Plus. Sursele din spital sustin ca aceasta schimbare e efectul unui "joc de culise" necurat, la nivelul ministerului.

Rezultatul sondajului nostru nu da dreptate in nici un fel Ministerului Sanatatii. Pentru a dovedi ca, "scotand din carti" o firma in favoarea alteia, nu a facut un cadou politic senatorului Verestoy, Ministerul Sanatatii trebuie sa faca publice plangerile indreptate impotriva Tichet Plus, sa faca publice dovezile care l-au determinat sa inlature aceasta firma in favoarea firmei senatorului UDMR.
Citeşte mai multe despre:   masa,   spitalului,   ministerului,   conducerea,   firmei,   sanatatii,   banu tau,   tichet,   tichet plus

Ştiri din .ro


Serviciul de email marketing furnizat de