x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Film În privinţa canalelor documentare, publicul român are preferinţe asemănătoare vesticilor

În privinţa canalelor documentare, publicul român are preferinţe asemănătoare vesticilor

17 Iul 2013   •   12:50
În privinţa canalelor documentare, publicul român are preferinţe asemănătoare vesticilor

Postul de documentare History a devenit, în 2013, cel mai imporant canal de gen o dată cu  retragerea Discovery din oferta operatorului RDS. Emisiuni ca “Restaurări”, “Aşii amanetului” sau “Războiul depozitelor” (foto mare) au avut priză la publicul român, ceea ce a determinat postul să pluseze cu noi şi noi sezoane. “Războiul depozitelor” a produs chiar o mică isterie în rândul publicului românesc şi este la ora actuală cel mai vizionat program al canalului. “România este, cu siguranţă, o piaţă în creştere, dând dovadă de o creştere vizibilă în penetrarea către telespectatori, în durata de vizionare şi în venituri”, crede Justin Stephenson, Director Ad-Sales A+E Networks UK care a venit în România la relansarea canalului. “Un element de măsurare a popularităţii şi a succesului nostru în România este chiar pagina HISTORY locală de Facebook. În aproximativ o lună de la lansare, a adunat peste 50.000 de fani – devenind cea mai mare comunitate social media HISTORY din Europa!”, spune tot el.

Stephen crede că din puctul de vedere al preferinţelor tv publicul din România este unul matur, iar gusturile coincid cu cele ale vesticilor. “Unul dintre cele mai interesante aspecte descoperite lucrând pentru brandul History în mai multe teritorii este similitudinea publicului din mai multe pieţe”, povesteşte Stephen. “În fiecare regiune din lume în care avem audienţe, observăm aceeaşi caracteristică - programele noastre sunt urmărite de o audienţă de calitate predominant masculină, ce apreciază programele de documentare ce le pot oferi şi latură atractivă şi amuzantă.  Observăm, de asemenea, că aceleaşi emisiuni sunt cele care câştigă rating-urile în fiecare piaţă. Seriale cu multe sezoane precum “Aşii amanetului” sau “Magicienii Rablelor” sunt show-urile cu cele mai mari performanţe”.
În luna iulie History a venit pe piaţă cu noi sezoane ale emisiunilor “Aşii amanetului”, “Aşii amanetului din Louisiana” şi “Restaurări”, iar din august ne sunt propuse noi sezoane din “Extratereştri antici” (sezonul 5).

Mai jos, un interviu acordat de Justin Stephenson la data lansării canalului în România

1.    Cand s-a luat decizia “debarcarii” in Romania? (ca sa vorbim in termeni istorici) De ce asa tarziu?

Canalul HISTORY a început să transmită pentru prima dată în România în 2008, urmat de HISTORY HD în 2009. Din momentul intrării noastre pe piaţa românească în anul 2008, ne-am concentrat în mod constant pe consolidarea prezenţei noastre şi a rating-urilor, cu scopul de a fi acum în măsură să lansăm aici vânzările de publicitate, precum şi strategiile de marketing şi comunicare.
   
Adăugăm în permanenţă noi platforme – de pildă, în ultimele 18 luni, numărul platformelor adăugate a crescut până la 200 (191) peste tot, în teritoriile noastre de difuzare. După ce ne-am construit prezenţa noastră pe o anumită piaţă, ne axăm apoi către lansarea oficială de AdSales şi Marcomms localizate, cât de curând posibil.

2.    Venirea in Romania intr-un an de criza prezinta si avantaje?

România este, cu siguranţă, o piaţă în creştere, dând dovadă de o creştere vizibilă în penetrarea către telespectatori, în durata de vizionare şi în venituri.

Un element de măsurare a popularităţii şi a succesului nostru în România este chiar pagina HISTORY locală de Facebook. În aproximativ o lună de la lansare, a adunat peste 50.000 de fani – devenind cea mai mare comunitate social media HISTORY din Europa!

Vom continua să investim considerabil în România, iar printre obiectivele noastre se numără lansarea locală a portofoliului nostru de canale. În plus, ne dorim să lansăm curând un feed localizat pentru Crime & Investigation Network şi sperăm să facem un anunţ oficial în acest sens în viitorul apropiat.

3.    Evident ca prezenta HISTORY aici se datoreaza si unor studii de piata. Cum este spectatorul roman fata de cel vestic? Dar in comparatie cu alt spectator din Europa de Est?

Considerăm că România este una dintre pieţele noastre cheie în rândul ţărilor CEE. De fapt, România este al doilea teritoriu după Marea Britanie, luând în considerare investiţiile în marketing făcute până acum, precum şi planurile noastre de viitor.

Din luna februarie a acestui an (de când datele de audienţă au devenit disponibile), HISTORY a devenit postul TV de documentare numărul 1 în rândul adulţilor din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 49 de ani, potrivit sursei noastre: ARMA/TechEdge, perioada februarie –aprilie 2013. În România, potrivit aceloraşi date, peste 500.000 de telespectatori unici pe zi urmăresc HISTORY România (18-49 urban).

Suntem, de asemenea, foarte mândri şi de comunitatea noastră online de aici, ce a atins un volum impresionant într-un timp foarte scurt de la începerea activităţilor de promovare, în februarie 2013. Feedback-ul pe care îl primim de la fanii HISTORY este foarte încurajator şi apreciativ.

Unul dintre cele mai interesante aspecte descoperite lucrând pentru brandul HISTORY în mai multe teritorii este similitudinea publicului din mai multe pieţe. În fiecare regiune din lume în care avem audienţe, observăm aceeaşi caracteristică - programele noastre sunt urmărite de o audienţă de calitate predominant masculină, ce apreciază programele de documentare ce le pot oferi şi latură atractivă şi amuzantă.

Observăm, de asemenea, că aceleaşi emisiuni sunt cele care câştigă rating-urile în fiecare piaţă. Seriale cu multe sezoane precum Aşii amanetului (Pawn Stars) sau Magicienii Rablelor (Counting Cars) sunt show-urile cu cele mai mari performanţe.

4.    Cunoasteti foarte bine pietele europene. Cum este cea din Romania?

Piaţa românească este poziţionată drept una dintre pieţele noastre cheie din Europa, astfel că am făcut deja investiţii majore, pe care plănuim să le continuăm şi pe viitor.

România are o piaţă de publicitate vibrantă şi sofisticată, iar noi suntem foarte mulţumiţi să lucrăm cu o companie atât de dinamică şi creativă precum Cable Direct, ce ne reprezintă pe partea de publicitate.

Odată cu lansarea feed-ului nostru de transmisie localizat pentru HISTORY, putem acum asigura promo-uri şi campanii de publicitate personalizate pentru România. În plus, lansarea feed-ului va crea în viitor importante oportunităţi, precum dezvoltarea de emisiuni create special pentru publicul român. 

5.    Care este in acest moment cel mai popular show HISTORY?

Prima opţiune a românilor pe HISTORY este Storage Wars (Războiul Depozitelor), un reality show a cărui acţiune are loc în SUA şi a fost lansat în 2010. Show-ul spune povestea unei forme aparte de vânătoare de comori, în care, dacă eşti norocos, te poţi îmbogăţi prin pariuri. Personajele care licitează variază de la persoane în jur de 20 de ani, în căutare de aventură şi distracţie, la cupluri formate din soţ şi soţie ce nu doresc decât o îmbogăţire rapidă. Iar toţi sunt gata să creeze un adevărat spectacol în tot acest timp.

Alte programe HISTORY foarte apreciate de publicul român sunt Restaurări americane (American Restoration), Aşii amanetului (Pawn Stars), Aşii amanetului din Louisiana (Cajun Pawn Stars), Războiul depozitelor: Texas (Storage Wars: Texas), Colecţia de la Count’s Kustoms (Counting Cars), Extratereştrii antici (Ancient Aliens).

6.    Prin ce se diferentiaza HISTORY de DISCOVERY sau NATIONAL GEOGRAPHIC? Cred ca aceştia sunt competitorii voştri…

În primul rând, diferenţa este vizibilă prin profilul nostru. HISTORY oferă programe de divertisment de calitate superioară, prin serialele sale originale premiate şi ediţiile create pentru evenimente speciale, conectând pe mai multe platforme telespectatorii cu istoria într-o manieră informativă, încântătoare şi antrenantă.

În timp ce concurenţa oferă programe de televiziune non-ficţiune, cu precădere din lumea ştiinţei şi a naturii, HISTORY îşi conduce telespectatorii într-o călătorie temporală şi culturală, de-a lungul veacurilor, conectând lumea noastră modernă cu rădăcinile ei istorice, într-un mod atrăgător, incitant şi de multe ori surprinzător. Programele sunt menite să ofere delectare pentru telespectatori, să fie accesibile, captivante şi provocatoare, redând viaţă trecutului în moduri noi, interesante.

×